• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spindel

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Hej Vi har fått en inneboende spindel i vänster backspegel den spinner nät när vi står stilla.Hen har setts utanför spegeln några ggr. när vi kört .Frågan är hur får man bort den liftaren kan man spruta in radar eller har ni förslag ?
 

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
Jag hade också en spindel som okuperade min vänster spegel. Varje morgon hade hen byggt ett stort fint nät och varje dag gick det sönder då jag åkte till jobbet. Hen gjorde också vådliga promenader på spegeln under färd, bara ogjort hen tappade taget och försvann. Tyvärr så tror jag hen tröttnade på att få nätet sönderslitet varje dag, för en dag var han borta
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Hej Vi har fått en inneboende spindel i vänster backspegel den spinner nät när vi står stilla.Hen har setts utanför spegeln några ggr. när vi kört .Frågan är hur får man bort den liftaren kan man spruta in radar eller har ni förslag ?
Har du högtryckstvätt?
I så fall spruta in mellan hus & glas runt om! Brukar jag få göra regelbundet för att få ut alla björkgren som letar sig in där när bilen står parkerad hemma. Kommer ut en hel del börs då & är ganska övertygad att både spindel & spindelbo hade åkt med om det fanns ett sånt där.
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Har du högtryckstvätt?
I så fall spruta in mellan hus & glas runt om! Brukar jag få göra regelbundet för att få ut alla björkgren som letar sig in där när bilen står parkerad hemma. Kommer ut en hel del börs då & är ganska övertygad att både spindel & spindelbo hade åkt med om det fanns ett sånt där.
Nja tänk er för, elektronik för spegelinställning samt uppvärmning och ibland temp givare där. Inte så bra med högtryck där inte.
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Tycker du jag skall använda tryckluft i stället?
På något sätt måste skiten ut innan det blir jord därinne, för det blir det så småningom fall björkarna får vara kvar! Å det lär ingen EL motor för spegelinställning gilla heller. Sätter ju inte munstycket direkt mot springan, så dum är jag inte!
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Tycker du jag skall använda tryckluft i stället?
På något sätt måste skiten ut innan det blir jord därinne, för det blir det så småningom fall björkarna får vara kvar! Å det lär ingen EL motor för spegelinställning gilla heller. Sätter ju inte munstycket direkt mot springan, så dum är jag inte!
Tryckluft, tycker jag är ett bra alternativ1593268682341.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen