• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spiken. Kållandsö

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Besökte denna plats men åkte därifrån vad har hänt.
Varför har ställplatsen ändrats till det sämre.
Verkar tyvärr som man blivit satt på undantag med husbilen.
Åkte till Hagavallens camping istället (strax innan man kom till väg mot Spiken)
jättefin plats lugnt och välskött och med mycket bra sanitära utrymmen och kök.
P.S. Har för mig att priset var detsamma.

Enjoy life!
:msn_thumbup::msn_thumbup:

Senast ändrad:

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Sv: Spiken. Kållandsö

4 platser längst bort utan "utsikt" på en p-plats med många bilar (få toaletter o duschar).
Var närmare vatten tidigare.

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

4 platser längst bort utan "utsikt" på en p-plats med många bilar (få toaletter o duschar).
Var närmare vatten tidigare.
Tråkigt besked ni kom med. Vi var där sensommaren 2008 o då var det många bra platser. Vi pratade då med den som drev golfbanan o fick reda på att kommunen hade vissa synpunkter på konkurrens till Läckö camping. Jag vill påstå att de lär ju inte få fler campinggäster Läckö med husbilar om de stoppar ställplatser vid Spiken. Man ställer ju inte husbilen vid Läckö o går till Spiken för att äta på någon restaurang.
Bengt

F

F.d. 29772

Guest

Vi kommer också nyss därifrån. Har inte varit där tidigare men det kändes verkligen som om man var satt på undantag trots samma avgift som för båtfolket. Synd för i övrigt var det en fantastiskt mysig plats!

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

hej vad kostar det att stå där med eller utan ström ? var där 2008 på hösten .då det var gratis med ström .

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, 120:- och ett tillägg på 30:- för ström.
Jag kan hålla med om att det vore lite roligare om platserna var närmare vattnet, men jag förstår inte "fyra platser längst bort". Först så är det ju avdelat två hela rader där det nog får plats 25 bilar, sedan stog det en jättehusbil på sidan som var för lång för ställplatserna, samt några husvagnar på de ordinarie platserna som ingen verkade bråka om.
Vad skall man ha ofentliga toaletter till när man kör omkring med en egen ren toa? :D

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Hej på er.
Vi har varit på Spiken några år i rad nu, det kan bli 3 eller 4 gånger per år.
Men vad ska man klaga över, att jag får stå i skogskanten ?
Vill jag se vatten så kan jag väl ta mej en liten promenad, annars så står jag fint där nära träden.
Vatten finns i Servicehuset, Gratis Toa finns. Dusch finns från 1 maj om jag minns rätt, liksom en del stånd som har öppet från maj månad. Fina och trevliga vänner har vi mött och återsett. Så inte kan då jag och tanten klaga på någonting. Och då vi har allt som krävs och behövs i Husbilen, varför ska det då inte få kunna vara lite primitivt ?
Tant Sture

Toppen