• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spelar du Golf?

P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Undrar om det inte skulle vara kul att samla ihop HBKare till våren.
Och ha en trevlig helg någonstans i Sverige med golf och 19 hålet L*.Förslag på bana? Vad tycker ni ??
 
F

F.d. 10643

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Det skulle vara kul. Jag är visserligen nybörjare med 36 i Hcp, och Curt min man har 26 Hcp. Vi var vid Söderslätt i sommras och spelade och det var en jättefin bana. Men det finns säkert många fina banor vi HBK:are kunde träffas och ha trevligt tillsammans.

Brittao HBK 798 :rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Hej

Även jag spelar golf men det blir väl inte mer än 4-5 rundor per år. Det kanske blir fler nu när vi skaffat husbil.

Hur som helst hade det varit roligt med ett återkommande "HBK-mästerskap" i golf. Vi får väl se till våren.........:)

Mvh/Per
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Va skoj att klubbens golfare börjar ge sig tillkänna. Att göra en spontanträff på en golfklubb någonstans eller ett klubbmästerskap vid lämplig tidpunkt är vi också intresserade av. Vi får spåna fram något i vinter.
Vår hemmabana är Ängelholms GK.
Hälsn. Krister o. Ursula.
 

Mats Wiklund

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
1255
Medlemskap
2023
Sv: Spelar du Golf?

Hej vi bor på en campingplats i La marina utanför Alicante. Såg erat inlägg om golf i Spanien. Var ligger den här golfbanan som man även kan stå på? Har ni en fullständig adress. Vilken typ av bana är det och vad kostar green fee Ser fram emot ert svar / mats kia
 
F

F.d. 1400

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Hej på er alla.
Vi är nya medlemmar i klubben, får vår husbil i april månad,
kunde inte låta bli att skriva ngr.rader när jag såg det handlade om golf. Vi tror det skall bli perfekt med klubborna i bilen och besöka banorna, Vi är medl.i Bäckavattnets Gk. utan för Halmstad. Ställer mer än gärna upp på golftävling
HBK Medl. 1311

Hälsningar från golftokiga pensionärer-

Ninni & Sune
 
F

F.d. 52953

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Hej Skriv var ni bor. Vi kanske åker föbi. Alenda är en kul bana hokar man lite på ettan kan man gå ut på gatan och hämta bollen , den kommer tillbaka i rännstenen. Vi kanske ses. Hälsningar Lennart o Eva
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Spelar du Golf?

Hej golfsäsongen har redan börjat i örkelljunga spelar på sommar greener som är hur
bra som helst. Vi ser fram mot en träff med golfspel i vår.

Ha en bra golfsäsong MVH Berra
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Kul med många golfare...

Vi blev golfare förra året och är med i Uddevalla golfklubb, vi hälsar alla HBK:are välkomna dit.

Klubben har fullt av trevliga golfare och vi har en varierad och kul bana som ligger lugnt och skönt, tycker vi. I år får vi en ny krögare också så maten blir säkert kanon.

Välkomna mvh Torbjörn...:mh2:
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Jag fick ett tips av en bekant om golfhaftet.se. Ett häfte man kan få reducerad greenfe på mer än 200 golfbanor i Sverige, Danmark o Tyskland.
Kostnad 330 till 400 kr per häfte, beroende hur många som beställes åt gången. Det verkar så intressant så vi kommer att prova detta ett år.
:msn_highfive: Krister o. Ursula:applaus:
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Golfhäftet är mkt bra, man sparar in det på 3 rundor. Sen spelar man på halv green-fee på ca 215 golfbanr i Sverige det finns även banor i Danmark och 4 banaor i Tyskland som tar emot häftet. Fördelen är oxå att man spelar på banor som man kanske inte har haft en tanke på att besöka,det blir ju lätt att man åker till sina "favorit banor" och spelar.
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Golfhäftet är mkt bra, man spelar på ca 215 banor i hela Sverige för halv green-fee, man sparar in kostnaden för häftet efter 3 rundor. Fördelen är oxå att man spelar på banor som man kanske normalt inte skulle spelat, vi har i alla fall en tendens att återkomma till "favoritbanor" nu åker vi till banor som ligger utanför vanlig rutt Vilket vi tycker är jätte trevligt.Även Danmark och Tyskland har banor som är med i häftet.
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Spelar du Golf?

Har köpt häftet redan börjar användas på resan till älghult. Köpte det även året innan
spelade på många nya banor.Men man får bara spela en gång på varje bana då den
stämplas vid varje tillfälle. Så vi som spelar kanske träffas ute på banan någonstans.

MVH Berra:dog:
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Hej Golfvänner!
Jag spelade faktiskt golf för många år sedan innan vi fick barn.
Men jag var tvungen att sluta - jag fick sådana hemska utslag :)

Anders
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Den var Jäv---- bra. Har fått era mail. För att laga tråden igen, säger jag.
Tyvärr, mina vänner jag skjuter bra men spelar inte GOLF.
:twitcy::twitcy:
 
F

F.d. 773

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Väntar på att Påsken kommer, ! Då blir det golf,men vart ?? Södra Sverige ? Nått bra tips ?
 
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Spelar du Golf?

KGA Golfklubb öppnar skärtorsdag om vädret håller sig.Då blir det Primiärturen (Gött)
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Möre golfklubb utanför Kalmar har öppet året om, vad jag vet. Där finns oxå mkt bra ställplats för husbil vi står där ibland. Det är en övnings green och chip plats precis utanför bilen. Kalmar Gk har oxå husbilsplatser fast jag vet inte om det är vinteröppet.
 
Toppen