• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spegla skärm från mobil till surfplatta.

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Har en gammal Samsung Tab 2 liggande som inte använts på länge och är inget jag använder på nätet.

Provade att uppdatera Maps på plattan via hemnätverket men får bara meddelandet "Serverfel", är väl för gammal. Är det möjligt att spegla skärmen från min Samsung mobil? Plattan fungerar att ansluta till telefonens nätverk/hotspot.

Tanken är att kunna spegla Maps från telefonen till surfplattan för att få en rejäl skärm. Är bara ute efter att använda surfplattan som skärm om det är möjligt.

T68

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej!
Har sett (men inte testat) att Samsung har en app som heter "Flow" som tydligen ska ge möjlighet att skärmspegla mellan telefon och surfplatta. Kanske kan vara värt ett test?

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Bara en fundering från en okunnig: Går det inte använda android auto? Blir nog ingen direkt spegling den vägen kanske...

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Tack för tips, ska kolla det här. Provade ett par funktioner innan på mobilen för att ansluta till andra enheter, minns inte vilka. De fungerade inte, kanske för gammal platta, fel funktion eller gjort något fel. Ska prova med era tips, känner för att ge plattan en chans.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Jag antar att du redan uppdaterat till den sista androidversionen. Ta inte bort några appar från plattan eftersom du knappast kan få in dem igen eftersom de blivit uppdaterade. Finns dock ställen på nätet som har gamla appar som man ta hem och ladda ner. Då kan man ju använda wifi på plattan. Jag vet att det går att spegla från mobil till tv enkelt men till en platta är jag osäker.

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Telefonen har den sista versionen Android 14 medan plattan har 4.2.2 2014. Inget telefonkort i plattan, det lilla jag använt den har jag kört via nätverket hemma eller telefonens hotspot. Känns inte heller ok att använda plattan på nätet med tanke på säkerheten.

Tanken är att bara använda Maps och inga andra appar, bara för att använda den till något om det går.

Skulle uppdatera Maps på plattan via playbutken. Kommer till playbutiken och kan logga in utan problem men sedan är det stopp, får meddelande "Serverfel". Är väl för gammal.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har använt min Samsung Galaxy Tab 2 i snart 10 år. Förbaskat bra Android med 4:3 skärm, vilket är bra till bl a navigation. Skaffade den i första hand för fotohantering. Den är dock strömkrävande pga sin fantastiska skärm och det ska vara rätt laddare och rätt kablar för att den ska få i sig mer energi än den gör av med under husbilsresan. Mina appar har dessvärre nått sitt bäst före datum för den Androis Tab S2 kan uppdateras till och jag har sedan ett drygt år tillbaka gått över till en 8 tums Lenovoplatta för runt 1200:-

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Provat med allt nu, tror jag utan att lyckas spegla. Kom så långt att jag kunde parkoppla telefonen med plattan men inte längre. Jag lägger ner det nu, plattan är för gammal. Min GPS har stor skärm men gillar Maps bättre. Känner nog inte för att skaffa en ny platta enbart för Maps, hade ändå inte använt den till något annat. Det funkar bra telefonen, tanken var bara att ta ut det sista på min gamla platta och använda den som skärm. Det blir återvinningen för den.

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Kanske investera i en androidradio i bilen med större skärm. Där kan du få alla GPS du har i telefonen mm.

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Har tittat på det här med Android bilstereo nu, tyvärr blir det problem vid montering. På vår Ducato -00 är det ganska trångt i höjdled mellan radio och reglage i mittkonsolen, skärmen går inte in där. Sedan är radiouttaget ganska långt ner i konsolen och blir inget bra läge för en skärm. Hade varit perfekt annars.

Toppen