• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spegeln!

F

F.d. 50168

Guest
Detta hände i Småland för länge sedan.Bonden åkte på marknad i Markaryd,han gick runt bland knallarna och stånden,så får han se något han aldrig sett förut.en spegel.Första gången han såg hur han själv såg ut, han blev helt till sig den var dyr,men han skulle bara ha den.På vägen hem tänkte Bonden jag ska inte visa spegeln för Bondmoran,för då ska hon bara spegla sig hela tiden och inte ha tid för arbete.Så han hängde spegeln i en skrubb i lagårn.Ha smög ofta ut och titta i spegeln, pratade o gjorde grimaser.Bondmoran blev misstänksam på alla turer,så en kväll när bonden sa han skulle titta till hästen smög hon efter.Hon ser hur gubben pratar och skattar när gubben gått därifrån smyger hon fram till spegeln,och får se sig själv,hon står bara och gapar!!!till slut utbrister hon.Du var då den fulaste kärring ja sett,så dig får han gärna behålla!!!

Toppen