• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spara era pengar.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Spara era pengar.
Vi har alltid varit guldkund på Länsförsäkringar. Med större rabatter än vanligt.
Nu är vi bytte vår 2012 till en 2015 tog dom bort vår rabatt nästan helt ! D.v.s en ökning bara på husbilen med 1200 kr !!
Ringer och frågar och får besked att "Så är det bara. Nya villkor" Berättade också att vi har stöldmärkt alla rutorna, satt in extra brandvarnare och släckare samt larm.
- Jaja, Det har ingen betydelse!
Men i villkoren står att om man förser fordonet med extra tillbehör som försvårar inbrott och dessutom extra brandskydd får man rabatt.
Nej, Det har ingen betydelse!
Men varför har ni sänkt rabatten så att premien är höjd med 1200 kr?
Nya villkor och en nyare bil. Dessutom vägen den 300 kg mer. Sedan förstår jag inte varför ni är guldkund.
Därför vi har alla försäkringarna hos er. 5 bilar och 3 hus, och tidigare lönerna genom er bank.
Det måste vara fel!

Vad säger man om sådant. :mad:

Alltså. installera inte larm eller annat som kostar pengar. Ni får inte avdrag för det. Inte hos Länsförsäkringar.

Dan Gyll

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
15822
Medlemskap
2022
Sv: Spara era pengar.

Hej! Det finns 24 olika länsbolag så du ska nog inte dra alla över en kam, sedan finns det kantiga typer överallt. Prova och ring en marknadsansvarig på ditt lokala bolag. Inte förvånad Om du kan få som du vill bara du får tag i rätt person. Tyvärr är ditt problem inte ovanligt men det finns fortfarande människor kvar i branschen även om maskinerna blir fler...

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Att husbilsförsäkringen ökar i pris med en nyare och förmodligen dyrare bil är väl ganska logiskt? :)

J

Jarn

Guest

Jag är också Guldkund i samma bolag som du, LF Skåne.
Jag har mina 25% rabatt även på husbilen. Var i villkoren står att de ändrat rabatterna?
Eller har de kommit ut med helt nya villkor nyligen?

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Vet ej. Det var bara per telefon han A.... som nämnde detta.
Men nu så skall här ringar runt och få nya priser.

Är det någon som vet OM man kan försäkra i utländska bolag?
EU skall väl vara fritt över gränserna eller??

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Tror den springande punkten för guldkund är detta "och tidigare lönerna genom er bank."
Ni har alltså inte lönerna genom Länsförsäkringar längre och därmed inte guldkunder?

Toppen