• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spanien / Italien

Rutan

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11189
Medlemskap
2025
Hej!
Vi har planerat att göra en lite längre tur, tidsmässigt, och har pratat om södra Italien alternativt södra Spanien. Vi planerar att åka i mitten av februari och komma hem igen i mitten av april. (för då börjar seglingssäsongen) Har någon där ute gjort en liknande resa och kan ge oss tips på vägen.
Hälsningar Eva, Bengt och taxen Albus

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: Spanien / Italien

Hej!
Vi har planerat att göra en lite längre tur, tidsmässigt, och har pratat om södra Italien alternativt södra Spanien. Vi planerar att åka i mitten av februari och komma hem igen i mitten av april. (för då börjar seglingssäsongen) Har någon där ute gjort en liknande resa och kan ge oss tips på vägen.
Hälsningar Eva, Bengt och taxen Albus
Hej!
Vi gjorde en premiärtur runt kanten på italienska "stöveln" 2004, undantaget tåspetsen och klacken.

Vi gjorde en mycket detaljerad färdplan som jag kan leta efter om det finns intresse.

Det mest positivt imponeraden var Gargano-halvön ("sporren") och trullihusen i Alberobello och negativaste var problemet med nerskräpningen i södra Italien som inte åtgärdats sedan jag arbetade där på 70-talet.

Så tidigt på våren är förmodligen de flesta campingar inte öppna och badvattnet för kallt.

För övrigt föreslår jag att vi läset "Italienska avstickare" av Anders Witt innan ni åker http://www.husbilsklubben.se/forums/t81690/.
//Conny

Toppen