• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spanien byter ut varningstrianglarna, verkar klokt

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
Eftersom att det är Tyskland, då ska det va lite ordning på sakerna.
Är det pflicht så ska det vara geprüft enligt §53a StVZO
Sen tror jag väl inte att om du står med fel på husbilen o blinkar med ditt varningsljus att nån kollar om den är godkänd eller inte
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hej
Den spanska modellen övernsstämmer inte med

§ 53a Warndreieck, Warnleuchte, Warnblinkanlage, Warnweste.​

Mvh. Klas Nilsson
Såg det, men nekar att fylla garaget med alla länders olika lampmodeller och den spanska varianten tycker jag är snyggare.;) Får istället på knagglig gammal skoltyska försöka förklara för die Polizei, ”besser als nichts...” som jag hoppas han förstår att jag försöker säga ”bättre än ingenting”. :)

Tommy
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Eftersom att det är Tyskland, då ska det va lite ordning på sakerna.
Är det pflicht så ska det vara geprüft enligt §53a StVZO
Sen tror jag väl inte att om du står med fel på husbilen o blinkar med ditt varningsljus att nån kollar om den är godkänd eller inte
Har för mig att samma sak gäller för varselvästar i Tyskland, de skall uppfylla en viss standard. Vi får lägga Tommys tyska uttryck på minnet samtidigt som vi ser bedjande ut.
 
Toppen