• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

spänningsomvandlare

Peter-Kristina

FD HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
14266
Medlemskap
2021
Vad tror ni om denna ?

https://www.vidaxl.se/spanningsomvandlare-1000w-2000w

Det låter nog för bra för att vara sant.
Den kostar endast 759:- och ska kunna användas till gps:er, mobiltelefoner, hi fi-utrustning och dyligt.

Då måste den väl även klara av att ladda datorer och så, utan att ha sönder dom ?

Men det står dock inte att det är ren sinus, och då har man ju läst att en del har råkat ut för att deras utrustning gått sönder.

Någon som annars vet en BRA omvandlare, som kan användas både till hårfön, micro, mobiler, datorer, iPads och så vidare ?
Utan att behöva vara orolig att saker o ting lägger av.

Mvh Peter

F

F.d. 51386

Guest
Sv: spänningsomvandlare

Nja......Efter tre stycken billiga varianter genom åren bestämde jag mig för att det fick bli en dyrare variant med ren sinuskurva, först då blev vi nöjda. Med facit i handen så hade det blivit billigare med en riktig apparat från början!

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Finns massor, men ren sinuskurva och 300w startar på ca 2000kr, sen drar det iväg uppåt

Kama har Waecos 300 watt med ren sinus för 1095 kr, 700 watt 1495 kr om jag kommer ihåg rätt.

Måste rätta mej själv, läste på och såg att det var toppeffekt som angavs...

Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

I de senaste två bilarna har jag låtit installera Waeco spänningsomvandlare på 1500W (toppeffekt 3000W) och i den senaste bilen modellen Waeco MT 1500 SI-N, vilken har finessen att den automatiskt kopplar om från att ge 230V från nätet till att ta ström från bobatterierna beroende på om nätkabel är ansluten eller ej. I den föregående modellen fanns inte denna automatik och det krävdes också separata 230V-uttag från invertern, vilket det inte gör med den senare modellen.

Att jag därefter låtit installera ett 230V uttag kopplat före invertern är en annan historia, detta för att veta säkert att min Waeco frysbox (som är kopplad till både 230V och 12V) garanterat går på 230V endast när nätkabel är ansluten.

aake

Toppen