• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sover så fruktansvärt illa i husbilen .....

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Då har vi haft husbilen i 1,5 år och vi sover ju i den nerfällbara bädden i fram och frugan sover så gott och jag sover så fruktansvärt illa och jag vrider mej på nätterna .

Jag sover mycket bättre på morgonkvisten då frugan gått upp och man kan breda ut sig i sängen ... hmmm konstigt att man sov bättre då ..

Jag har ju grejat en hel del med husbilen men jag har aldrig bäddat husbilen .....

Eftersom jag jobbar enbart nätter och är väldigt lättväckt så tänkte jag ju att det kanske är delvis för att jag på semestern och helgena skall sova på nätterna och samtidigt passa mej för att trilla ner i golvet :) ..

Man brukar ju vilja "glänsa" när man gjort något bra men man får ju även bjuda på sig lite när man har "klantat sig" ...... hehe

Jag lyfte på madrassen och vad fann man då :twitcy::twitcy::twitcy::twitcy: Jo ett stålör har jag legat på i alla nätter i husbilen , nu längtar jag till nästa natt för att sova gott i den .

Bilagor

• hårdsäng.JPG
    hårdsäng.JPG
    121,3 KB · Visningar: 26
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Sover så fruktansvärt illa i husbilen .....

Grattis ! Tänk att lösningen på problemen kan va enkla för en gång skull. Ta vara på det ,nästa gång är det säkert inte så lättlöst. Sov gott
Sören

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Nu när du hittat skyddsnätet behöver du inte vara rädd att falla ur sängen
Ha de paffw

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo man får ju försöka bjussa på lite roligheter även om man har klantat till det lite men jag funderar på att lägga mej i husbilen på garageuppfarten i helgen och känna på hur det känns och ligga utan att ha ett rör i ryggen .... :) .

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Bengt-Åke! Det är såna som du som ger oss män dåligt rykte! Inte kunna sova för en liten ojämnhet under madrassen! Vad är det för fjolligheter...,

Om du nu är en riktig man ska du normalt sett få abstinens och sakna stålröret! :D

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo man jag är ju en riktig fjolla och egentligen borde jag ju knappt känna något så jag är så smal och spinkig (dålig benstomme) och vikten pressar ju knappt ner bäddmadrassen men det är väl för jag är så gnällig ;) :) ...

Enda sättet för mej att se bredaxlad ut är att strunta i och plocka bort galgen ur jackan :) ;) .

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Frugan sover oxå dåligt i alkoven, men jag har inte talat om för henne att det är ett rör under madrassen.
Det är bara bra om hon är lättväckt om någon skulle försöka bryta sig in i husbilen.
Se där ett billigt och bra larm.
:twitcy::twitcy::twitcy:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Bengt-Åke, jag tror att det beror på att du fick besöka vår lungna och fina stad och kunde tänka klart.

Visst är det skönt att sova ut i husbilen?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo det kändes mycket bättre utan röret i ryggen för jag vilade middag lite på söndag eftermiddag efter dopet .

Tack för pratstunderna och vi skulle nog kunna slå ihjäl många timmar .... ( vart åker vi nästa sommer ;) :) )

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

De finns även de som sover illa/eller inte alls p.g.a. att stegen placerats under madrassen!

T

tompaline

Guest

Man skulle kunna säga att det är ju rörande att du inte upptäckt detta tidigare......hmm sov gott

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest

Förresten, hur många som använder "skyddsnätet" och i så fall varför. Har själv aldrig och ej heller hört talats om någon som har ramlat ur den vanliga sängen.:)

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Vi har haft helintegrerade husbilar i 15 år och den enda färdiga bädd som funnits har varit den nedfällara sängen, där vi sovit 2 personer. Vi har aldrig använt fallskyddet och ännu aldrig ramlat ner. Däremot har vi bekanta som har ramlat ner och haft lite´ värk efteråt.

F

F.d. 29925

Guest

Vi har haft helintegrerade husbilar i 15 år och den enda färdiga bädd som funnits har varit den nedfällara sängen, där vi sovit 2 personer. Vi har aldrig använt fallskyddet och ännu aldrig ramlat ner. Däremot har vi bekanta som har ramlat ner och haft lite´ värk efteråt.

?? hur klarar de sig i den ordinarie sängen hemmavid? Jag för egen del har aldrig "trillat" ur sängen (vad jag kommerihåg)

Toppen