• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sova gott utan bekymmer!!

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024
Att parkera tryggt för natten vill väl alla!

Många ggr har man ställt sig för natten och undrat kommer det ngn och bråkar att man inte får stå här framåt småtimmarna.
Skitkul när man har tagit lite vin eller öl till maten.

Tanken är ju stannar man så står man där till nästa dag.

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Sova gott utan bekymmer!!

Hej!
Kanske lika bra att ta reda på innan man ställer sig för natten och druckit lite alkohol att man får lov att stå där, det kan ju vara så att det är någon annans mark och då är det kanske lämpligt att fråga markägaren om lov innan, ställplats annordnad av kommuner är inga problem
Med vänlig hälsning
Pilot

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Efter nu 34 år med husbilar så har aldrig någon väckt mig för något sådant. Men sannolikheten är naturligtvis inte så stor ute i vildmarken där vi vanligtvis övernattar.

Däremot blev jag någon enstaka gång väckt i min första plåtis när jag stod mer eller mindre översnöad med undran om jag var i nöd och i behov av assistans. Men det var länge sedan, då husbilar var ovanliga.

aake

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

I somras övernattade vi på parkringen vid Rövarekulan i Höörs kommun, Skåne. Vi blev under kvällen helt ensamma, men senare dök de upp två suspekta figurer i en bil. Den ene var bland annat iförd "combatbyxor" och ett linne, och var rikligt tatuerad. Hans kompis var av utländskt/arabiskt utseende. De diskuterade livligt, som vi uppfattade det, affärer och rotade sedan igenom bagageutrymmet på bilen. Riskanalyserna duggade tätt och vi började känna obehag. Dock hade vi båda druckit vin, varför vi inte kunde smita iväg. Dock försvann grabbarna senare och lugnet lägrade sig över platsen.

Under natten dök det dock upp en utländsk campingbuss och mörka skuggor kunde skönjas från personer som rörde sig omkring på platsen. De var tysta och hade inga lampor tända, trots att det var becksvart och regnade. Sedan hände inget mer den natten, vi somnade och vaknade tidigt på grund av att regnet bara vräkte ned på husbilstaket.

Vi sade till varandra efteråt att om vi fricampar på någon okänd plats i fortsättningen, kanske vi inte skall dricka någon alkohol för att kunna åka därifrån om det uppstår ett dåligt läge. Detta har vi dock inte alltid följt.

Johan K.

F

F.d. 53053

Guest

I somras övernattade vi på parkringen vid Rövarekulan i Höörs kommun, Skåne. Vi blev under kvällen helt ensamma, men senare dök de upp två suspekta figurer i en bil. Den ene var bland annat iförd "combatbyxor" och ett linne, och var rikligt tatuerad. Hans kompis var av utländskt/arabiskt utseende. De diskuterade livligt, som vi uppfattade det, affärer och rotade sedan igenom bagageutrymmet på bilen. Riskanalyserna duggade tätt och vi började känna obehag. Dock hade vi båda druckit vin, varför vi inte kunde smita iväg. Dock försvann grabbarna senare och lugnet lägrade sig över platsen.

Under natten dök det dock upp en utländsk campingbuss och mörka skuggor kunde skönjas från personer som rörde sig omkring på platsen. De var tysta och hade inga lampor tända, trots att det var becksvart och regnade. Sedan hände inget mer den natten, vi somnade och vaknade tidigt på grund av att regnet bara vräkte ned på husbilstaket.

Vi sade till varandra efteråt att om vi fricampar på någon okänd plats i fortsättningen, kanske vi inte skall dricka någon alkohol för att kunna åka därifrån om det uppstår ett dåligt läge. Detta har vi dock inte alltid följt.

Johan K.

Det bar ju roligt att höra ni hittade från Borlänge till "Rövarkulan" mellan Löberöd och Rolsberga i Höörs kommun där är otroligt vackert både på hösten och likväl på våren det är mina himma trakter förlåt skånskan ;) :rolleyes: :p:
mvh
Gert

Toppen