• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

sotenäs

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Vi var ute på Guleskär och kikade 30/06 och 1/7 endast en bil stod parkerad.
Pris 160 kr för en parkering du fick inte sätta upp någonting inte andvända grillen så står det på skyllten.
Ja som alla förstår så blir det nog ingen trängsel där i sommar.
På Solvik kan du stå för samma pengar med tillgång till full camping och inte minst el som ingår i priset.
2179:music-icon:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: sotenäs

Vi stod inte där nu men i mitten av juni kostade det 165 kr med el och allt som campingen kunde erbjuda.
Vad det kostar nu vet jag inte men nu höjer väl alla priserna.
mvh

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Enligt Solviks hemsida 295 kr inkl el under högsäsong för husbilsplatserna på berget.

//Tommy

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Ja där ser man västkusten i ett nötskal.
När ni alla läser hur campingarna trissar upp priserna på sommaren kanske vi inom hbk kan få till grupper som befogenhet att arbeta med dessa frågor.
Vi borde kunna förhandla oss till en skaplig rabbat 25% vore skälig vi är ju bort imot 8 -9 tusen medlemmar.
Även rabbat på drivmedel borde gå att fixa.
Är detta intresant för styrelsen? Det borde finnas kompetens i klubben eller hur?
Vad som är lättast är anmäla sitt intresse till styrelsen.
Vad kan jag bidra med behöver ni mig?????
Vi borde väl ha advokater - politiker - poliser och annan nyttig peronal bland våra medlemmar?
Kanske någon camping ägare som skulle våga gå mot strömmen och ge rabbat till HBK men det är de nog för gnidna till eller för rädda för att stöta sig med den övriga kartellen.
2179
:music-icon:

Senast ändrad:

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

lillian & reidar

Ni och alla andra som är intresserade att bidra med arbete inom något område,
meddela er via Kontakta oss längst ner i den blå listen
Skriv gärna vad ni vill engagera er i, så vidarebefordras det till rätt personer

:) Carina

Bergodh

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2026

Samma i Varberg i helgen på Getterön 1 enda personbil på hela parkeringen
P-O

F

F.d. 29841

Guest

Hej reidar
Vi var också ner till Solvik i Juni.
Västkusten ska man inte åka till under högsäsong.
Står nu på Björkebos camping, söder om Stöllet 140:- utan el.
Åker i Aug. till Solvik igen.

Carina : om man jobbar för klubben utan att ha Makthavarnas tilllåtelse blir man inte utesluten då??

/Vidhem

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Detta handlar inte om just Sotenäs utan mer om ställplatser i SCR:s regi.

I söndags var vi i Gränna och där har vi samma förhållande, på den av SCR anordnade ställplatsen Grenna Hamn, stod två husbilar, här kostar det 140 kr (vill jag minnas) och man kan mot betalning fylla vatten och tömma, och man har tillgång till offentlig toalett.

Några meter längre ner mot hamnen finns på höger sida en större parkering som har kommit till på privat mark (efter att dåvarande campingägaren fått Jönköpings Kommun att inte tillåta parkering under natten på den jätteparkering där SCR:s ställplats idag delvis ligger) och här välkomnar man husbilar att parkera för 80 kr, ingen fyllning eller möjlighet att tömma, men man har tillgång till samma offentliga toalett, på denna parkeringen var det ca 20 husbilar.

Något för SCR att fundera på tycker jag.

//Tommy

F

F.d. 2692

Guest

Carina : om man jobbar för klubben utan att ha Makthavarnas tilllåtelse blir man inte utesluten då??

/Vidhem

Makthavarna, det är väl du och alla andra medlemmar. Det är ni som har makten att bestämma vem som ska sitta i styrelse.;)

Att man meddelar styrelsen om man tänker gå ut i klubbens namn är egentligen bara för att se till att inte flera jagar samma boll, samt att alla har samma budskap.

F

F.d. 12848

Guest

Ang. rabbater på bränsle så har vi avtal med Såfa,vid visa tillfällen ger den en bra slanthälsar Illåsen

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Till oss alla HBK

Min avsikt var att få till en förhandlings grupp med hbk styrelse bakom och inte att vem som helst får gå ut och agera i klubbens namn.
Tex . Dela upp landet.
En eller flera grupper skulle kunna jobba med kommuner och på så sätt få till träffar komma till förhandlings bordet och framföra vad vi husbilsägare vill med prissättningar på ställplatser och parkeringar eller dyrligt.
Campingägare sitter ofta med i maktens koridorer och har tumme med tjänstemän och kommun politiker. Dessa individer tänker endast på kort sikt och egen plånbok och inte på kommunens bästa eller långsiktigt när det gäller att ta imot husbilar vad måste jag göra.
Vi har ju flera ledande bensinbolag som går att uppvakta med styrelsen bakom den personen som styrelsen har förtroende för och gett han/hon mandatet att föhandla fram någon typ av rabbat knuten till HBK:music-icon:2179

Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Till oss alla HBK

Min avsikt var att få till en förhandlings grupp med hbk styrelse bakom och inte att vem som helst får gå ut och agera i klubbens namn.
Tex . Dela upp landet.
En eller flera grupper skulle kunna jobba med kommuner och på så sätt få till träffar komma till förhandlings bordet och framföra vad vi husbilsägare vill med prissättningar på ställplatser och parkeringar eller dyrligt.
Campingägare sitter ofta med i maktens koridorer och har tumme med tjänstemän och kommun politiker. Dessa individer tänker endast på kort sikt och egen plånbok och inte på kommunens bästa eller långsiktigt när det gäller att ta imot husbilar vad måste jag göra.
Vi har ju flera ledande bensinbolag som går att uppvakta med styrelsen bakom den personen som styrelsen har förtroende för och gett han/hon mandatet att föhandla fram någon typ av rabbat knuten till HBK:music-icon:2179

Ja, och tänk på att alla som är innehavare av "campingkortet"(även jag) stöder campingmaffian med årsavgiften för kortet. (högre än medlemsskapet i HBK)

F

F.d. 29841

Guest

Hej J-E
Ja vet att jag har en röst som alla andra, men kallar inte det för att ha makten.
Det är klart att man ska jobba åt samma håll med det kan bli 10000 håll lika men antal medlemmar.
hej Reidar
Medlemsavg. är försummbar med tanke på vad det kostar att kuska runt och leta ställplatser.
Ha det så syns vi på Solvik i slutet av Augusti eller...
/Vidhem

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
makten

Jag skrev ett inlägg om sotenäs som exempel på hur det ser ut med priser på sommaren.
Gå in och läs vad jag menar med att fatta beslut.
Styrelsen vill ha kunniga medarbetare som kan jobba i grupp med olika kommuner med styrelsen som uppdragsgivare med målsättningen att få till ett bättre klimat för oss husbils ägare.
Där kan vi göra underverk om vi är i sammlad trupp.
Så hör av er till styrelsen om ni vill delta aktivt och inte bara ha åsikter här på forummet.
Tror inte det blir många som hittar tack knappen i detta inlägget.

Senast ändrad:
Toppen