• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sorrento Capri

Gert och Margareta

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
212
Medlemskap
2025
Hej!
Kan någon i klubben tippsa om bra camping i Sorrento med närhet för överfart till Capri. Husbilen är en Kabe 750.

Tack på förhand
Margareta o Gert

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Sv: Sorrento Capri

Hej!
Förra våren bodde vi i Pompeji på en camping som heter Zeus. Den ligger 50 m från entrén till utgrävningarna. Från campingen är det ca 200 m till tågstationen där tågen går till Sorrento. Det tar cirka 30 min att åka dit och för 2 pers kostade det knappt 80,- sv kr tur o retur.

Från Sorrento kan ni välja att åka båt över till Capri det kostar ca 600 sv kr tur o retur för 2 pers och tar knappt 30 min. Ni kan också välja att åka en busstur runt Amalfikusten. En mycket vacker väg och det är en upplevelse att åka med de duktiga bussförarna för ibland handlar det bara om centimetrar när de möter andra fordon på den smala, kurviga och backiga vägen.

När passerar Toscana vill vi rekommendera en liten fantastisk stad som heter Orvieto. Staden ligger uppe på ett berg med linbana upp. Ställplatsen som är mycket bra ligger vid bergets fot.

Ett annat trevligt ställe i Toscana är Saturnia, termalbad uppe i bergen!

Vi önskar er en trevlig resa!
Hälsningar Marianne o Lars

Stefan59

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027
Sv: Sorrento Capri

Vi var i Sorrento 2008 på camping Nube D`Argento som ligger på höger sida när ni nästan har kört igenom Sorrento. Ligger fantastiskt med utsikt över Vesuvius och Neapelbukten samt gångavstånd ner till centrum. Nerfarten känns väldigt liten men väl nere gott om plats och även pool om känner för det. Ta lokalbussen till Positano och båten tillbaka så slipper ni gå 1000 trappor upp till bussen. Missa inte utgrävningarne i Pompej när ni är där nere.

Ha en trevlig resa med ett kanonfint resmål.

Stefan o Gunlis

Toppen