• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sork / mullvadar :(

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Har bott i huset 15 år och varit förskonad från mullvadar/sorkar, men i höstas efter jag plockade in robotklipparen så har vår tomt blivit invaderad av sork eller mullvad. Varje natt kommer ett par nya högar upp. Provade sätta ner en stav som skulle avge ljud, men det blev högar runt den så tydligen är det musikaliska djur vi fått som objudna gäster.

Någon som har fungerande tips på hur man blir av med de? Har som sagt var gräsklipparrobot så måste ha bort de.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Sork / mullvadar :(

Här ser du våra sorkar och mullvadars baneman. :oops:

image.jpg

Våra var också musikaliska så taktpinnen har fått gå hädan.

F

F.d. 29964

Guest

Öppen sillburk (surströmming) och stoppa in den i gången... Garanterar att den eller de flyttar till grannen. Har testat detta med framgång

F

F.d. 53014

Guest

Vi har också prövat alla dessa grejor, men nu har vi köpt 2 Tunnel mole trap på nätet och så får vi väl hålla tummarna igen.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

På min tidigare gård var det stora mullvadsproblem. Det som fungerade bäst av allt vi provade var elektroniska Mole Stop som har slumpmässig vibration. Hade en enklare o billigare variant av skrämma först men den fungerade dåligt. I början blir det betydligt mer verksamhet från mullvadarna, precis som om de försöker "skrämma bort" oljudet/vibrationerna. Men efter någon/några veckor stod de inte ut och flyttade. Kunde se hur högarna dök upp i en rad bort från trädgården och över till grannens åker :D
Hade från början skrämman på batteridrift, men de små luringarna märkte snabbare än jag när batterierna tog slut, så efter det använde jag transformator.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Första natten med fälla = 1 nere :mcride: . Fällan åter apterad. Frågan är hur många de är?

Bilagor

• 20150323_172103 (640x480).jpg
    20150323_172103 (640x480).jpg
    341,6 KB · Visningar: 3
Toppen