• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sommarens Ställplatshissning

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
Vilken ställplats blev du glatt överraskad utav och varför i sommar?

Var det en välvårdad ställplats med närhet till vingården, eller en gratis ställplats (ej parkering) med många faciliteter eller kanske en eremit-ställplats där du kunde njuta av tystnaden.

(BFU)
1728305281862.png

1728305420253.png
(dissningar kan vi ta i en annan tråd, men det är så tråkigt att läsa)

Senast ändrad:

Per P

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Vilken ställplats blev du glatt överraskad utav och varför i sommar?

Var det en välvårdad ställplats med närhet till vingården, eller en gratis ställplats (ej parkering) med många faciliteter eller kanske en eremit-ställplats där du kunde njuta av tystnaden.

Visa bilaga 236319

Visa bilaga 236320
(dissningar kan vi ta i en annan tråd, men det är så tråkigt att läsa)

Hej
Var är denna ställplats ?
Ser ju riktigt trevlig ut
Mvh Per

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Jag upplever att priserna på ställplatser har trissats upp på senare år. De är inte värda dessa priser. Då kan en camping vara mer prisvärd.
Vi har allt med oss och jag vill bara betala för det jag behöver.
En trevlig ställplats vid Mosel (finns flera) för 10 Euro är ok

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag sticker ut hakan i dubbelbemärkelse.
- den är svensk
- den är gratis men ändå inte fricamping då myndigheterna har fixat den just med avseende på att husbilar står där.

Jag tycker att Stekenjokkplatån är trevlig med sina vyer för att inte tala vägarna till och från.
Får jag ta din fina bild och lägga ut på vår karta?

Caggen

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2024
Jag sticker ut hakan i dubbelbemärkelse.
- den är svensk
- den är gratis men ändå inte fricamping då myndigheterna har fixat den just med avseende på att husbilar står där.

Jag tycker att Stekenjokkplatån är trevlig med sina vyer för att inte tala vägarna till och från.

Visa bilaga 236331
Hur kan du kalla detta ställplats är jättefint men bara en parkering man måste skilja på platserna

T68

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Blev väldigt positivt överraskad av Bjurbäckens slussars ställplats vid Bergslagskanalen när vi stannade till i slutet av augusti.
Ok då, kanske inte världens planaste o prydligaste parkering eller bästa utbudet på servicen. Men läget, läget, läget! Och riktigt bra fik!
20240817_112344.jpg

20240817_092633~2.jpg

20240816_180755.jpg

20240816_170517.jpg

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Blev väldigt positivt överraskad av Bjurbäckens slussars ställplats vid Bergslagskanalen när vi stannade till i slutet av augusti.
Ok då, kanske inte världens planaste o prydligaste parkering eller bästa utbudet på servicen. Men läget, läget, läget! Och riktigt bra fik!
På vår karta:

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Hur kan du kalla detta ställplats är jättefint men bara en parkering man måste skilja på platserna
Hej
Det finns många definitioner på vad som är en ställplats, för vår del är det en plats där man kan ställa husbilen för en övernattning. Många av dagens sk ställplatser har i vår mening istället blivit husbilscampingar med servicehus, in och utcheckningar appar m.m. Det är inget fel i det men de vänder sig inte till oss som bara vill kunna stå för en övernattning.
Så visst kan man kalla en tom grusplan för en ställplats.

Caggen

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2024
Hej
Det finns många definitioner på vad som är en ställplats, för vår del är det en plats där man kan ställa husbilen för en övernattning. Många av dagens sk ställplatser har i vår mening istället blivit husbilscampingar med servicehus, in och utcheckningar appar m.m. Det är inget fel i det men de vänder sig inte till oss som bara vill kunna stå för en övernattning.
Så visst kan man kalla en tom grusplan för en ställplats.
Visst kan man ha olika definitioner vad en ställplats är , men tittar du på hbk,s husbilsplatser så skiljer man på ställplats - parkering -rastplats - det blir lite enklare om alla använder samma definitioner när man diskuterar platser

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Visst kan man ha olika definitioner vad en ställplats är , men tittar du på hbk,s husbilsplatser så skiljer man på ställplats - parkering -rastplats - det blir lite enklare om alla använder samma definitioner när man diskuterar platser
Hej igen
Det är inte riktigt så enkelt, det redovisas i ställplatslistan som ställplats, parkering eller rastplats och så långt är allt väl men när vi kommer till ”ställplats” så inryms allt mellan en tom grus eller gräsplan med en skylt med texten ställplats och ett swish nummer för betalning till en fullutrustad plats med servicehus, el m.m. Prisnivån kan ligga på allt mellan gratis till en nivå över campingplatspriser oavsett utrustningsnivå.

Caggen

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2024
Hej igen
Det är inte riktigt så enkelt, det redovisas i ställplatslistan som ställplats, parkering eller rastplats och så långt är allt väl men när vi kommer till ”ställplats” så inryms allt mellan en tom grus eller gräsplan med en skylt med texten ställplats och ett swish nummer för betalning till en fullutrustad plats med servicehus, el m.m. Prisnivån kan ligga på allt mellan gratis till en nivå över campingplatspriser oavsett utrustningsnivå.
Platsen diskussionen började med är stekenjock och där fanns åtminstone i fjol ingen ställplats skylt alltså en parkering 24 tim om inget annat anges trevlig helg

Toppen