• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sommar i Sverige - Concord

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Hamnade framför TV´n och programmet "Sommar i Sverige" visas just nu. Vi försöker gissa vilken Concordmodell han har. Någon som vet? :) Snygg reklam för Forsbergs fritidscenter också. Hihi. Kul!:yes:
/Malin och Anders

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Sv: Sommar i Sverige - Concord

Det är en Credo Passion på Fiat chassi - men vilken längd och planlösning är inte lätt att se.

Senast ändrad:

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Gokväll

Om jag minns rätt så är Credo Passion byggd på ett IVECO 50 C 18 chassie och Credo Emotion på ett FIAT AL-KO chassie.

Minnet kan dock svikta, för ibland tror man ju att man lider av alzheimers light, så rätta mig gärna om jag har fel.

Ha en go kväll önskar
Claes 105

Det är en Credo Passion på Fiat chassi - men vilken längd och planlösning är inte lätt att se.

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

Fick mail från reklamfilmbolag som heter Hobbyfilm.
Söker någon att samarbeta med om husbilsdrömmar.

Någon mer som har sett detta i sin mail.
Vi känner oss inte manade till detta!
Fundering hur seriöst det är.

Tor H

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025

Gokväll

Om jag minns rätt så är Credo Passion byggd på ett IVECO 50 C 18 chassie och Credo Emotion på ett FIAT AL-KO chassie.

Minnet kan dock svikta, för ibland tror man ju att man lider av alzheimers light, så rätta mig gärna om jag har fel.

Ha en go kväll önskar
Claes 105

Stemmer nesten, orginalt er det 50C17

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Snygg bil men kanske lite påhoppig fråga men är inte dom som är med lite "extrema"....
När det gäller dom som hyrt båt : hur i helv.. Kan han låta frun köra eller kör han ännu sämre rena faran för dom och alla runtomkring dom .
Kul att få ett vrak tillbaka .. En anledning till att inte hyra ut sin husbil .

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Det anses nog bli mer underhållande tv om de går dåligt att köra båt. Liksom det är roligare att se syster Montazami försöka hitta i Stockholms city utan gps...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo visst är det kanske underhållande men tom. min grabb undrade ju vad han med Concorde höll på med när han kom till rondellen där det var trafikkö i och kör då åt motsatta håll i rondellen och bara flinar.

Damen i båten lägger an vid bryggan så en som sitter på bryggan blir rädd och tappar glassen och när dom väl sen kommit igenom slussen kör hon båten med fören rakt in i bryggan , nu sist så skrapade hon ju hela sidan på båten i slussen .

Jo det är kanske underhållning men ändå lite upprörande det verkar som att när TV är med så finns inga lagar samma sak är det ju med Sveriges sämsta bilförare när dom är ute och kör bland allmänheten .

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Håller med Bengt-Åke, dålig stil av TV3.

Undras om husbilsföraren blir fälld för sitt trafikbrott att köra mot färdriktningen i rondellen. Polisen har ett tydligt bevis i filmsekvensen, borde var bättre än en fartkamera.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo tydligare bevis gör ju knappast få och det vore ju synd om det skulle bli rätt att göra vad som helst bara för tv är med .

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Var ikke føreren av husbilen for ung og uten C-klasse også?
Det var noe i norske nettaviser om det like etter opptakene sist sommer.

Toppen