• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Som ny bil

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Exakt samma bil som jag har... fast min behöver inte lagas för rost..... absolut som ny under.... har ännu inte gått 10 000 mil.
Jag är mest rädd för växellådan?

Om jag tittar på dina bilder...de är lite suddiga i mobil..... så verkar det som att ditt framfönster uppe i sovalkoven också skulle behöva bytas? Jag tog ut mitt o fixade så bra det går men det hade varit bättre att hitta ett nytt. Jag skrev om detta i en tråd här för någon vecka sedan. Men trådar kommer o trådar går.
Det borde finnas en tråd för just den här typen den här modellen.... inte enbart Burstner fanns ett flertal märken o ibland Fiat Peugot Citroen... Men mycket gemensamt.
För övrigt anser jag att,, det vore bra om man på något sätt skulle kunna samla in den info som finns på husbilsklubben.... kring dessa årsmodeller sent 80 tal tidigt 90 tal... som det är nu är det svårt att hitta detta med sök o ibland oklara rubriker.
Nåja detta har jag skrivit innan o har ingen lösning....
Ps men jag ser i de trådar som är mest aktuella nu... senaste inlägg att även de innehåller ibland mycket bra information för framtiden blandat med nonsens inlägg! .
Med detta menar jag kul för stunden men till ingen nytta om 5 år när någon vill gå tillbaka o söka lösning på ett problem.... lösningen finns då gömd i mitten av en tråd med 50 inlägg i värsta fall.....
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Ps 2 Ja som ett exempel! ! Rubriken du har satt här! Intressanta bilder.. men omöjligt att snabbt hitta i frantiden om man vill leta just på äldre husbilar.
Ps 3 här har du ju möjlighet om du vill att berätta lite om hur ni gjorde reperationen!
Är säkert av intresse för andra med äldre husbilar.
 

Gösta

HBK Intresserad
Inlägg
297
Kommun
Heby
Misstänker att bilderna inte är tagna idag , SMHI påstår att det är snö på marken i hela Sverige idag.
Att hitta på sökbara tråd rubriker är lite klurigt.
Finns väl någon Facebookgrupp husbilar 30+ har jag hört. Det kanske skulle finnas en rubrik på detta forum för veteranare (husbilen tänkte jag på).
Göran i Björnarbo
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Snyggt hembygge!

Pålle
Enda i världen
Misstänker att bilderna inte är tagna idag , SMHI påstår att det är snö på marken i hela Sverige idag.
Att hitta på sökbara tråd rubriker är lite klurigt.
Finns väl någon Facebookgrupp husbilar 30+ har jag hört. Det kanske skulle finnas en rubrik på detta forum för veteranare (husbilen tänkte jag på).
Göran i Björnarbo
Helt rätt ,dom är tagna i augusti föra året och sen åkte jag till Tyskland när restriktionerna släpptes
 
F

F.d. 22252

Guest
Misstänker att bilderna inte är tagna idag , SMHI påstår att det är snö på marken i hela Sverige idag.
Att hitta på sökbara tråd rubriker är lite klurigt.
Finns väl någon Facebookgrupp husbilar 30+ har jag hört. Det kanske skulle finnas en rubrik på detta forum för veteranare (husbilen tänkte jag på).
Göran i Björnarbo
Jag hittade en facebookgrupp där det fanns en hel del gamla husbilar kikade på en del namn på medlemmar som finns här också, passade på att gå med. Fast ett forum här skulle ju fungera också bara att flytta in trådar som hör ihop med gamla husbilar. Det bästa vore ju om medlemmar och ägare till trådar kunde göra det eftersom det är nästan för mycket jobb för en person. Vet inte hur det är utomlands men hemma har vi ju en extra morot eftersom bilarna blir skattefria, kunde vi få en veteranförsäkring på dom skulle det vara bra de går ju oftast inte så många mil per år.
 

Gösta

HBK Intresserad
Inlägg
297
Kommun
Heby
Den röda Mazzarinin är häftig , med det utseendet behöver den egentligen inte någon motor den klarar sig väldigt långt med att bara stå och se grym ut.
Göran i Björnarbo
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Den röda Mazzarinin är häftig , med det utseendet behöver den egentligen inte någon motor den klarar sig väldigt långt med att bara stå och se grym ut.
Göran i Björnarbo
Men då kan grabben inte köra på Mantorp park och Nürburgring och SPA ,och motorn är Alfa Romeo busso 3,2 l (V6)
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Jag hittade en facebookgrupp där det fanns en hel del gamla husbilar kikade på en del namn på medlemmar som finns här också, passade på att gå med. Fast ett forum här skulle ju fungera också bara att flytta in trådar som hör ihop med gamla husbilar. Det bästa vore ju om medlemmar och ägare till trådar kunde göra det eftersom det är nästan för mycket jobb för en person. Vet inte hur det är utomlands men hemma har vi ju en extra morot eftersom bilarna blir skattefria, kunde vi få en veteranförsäkring på dom skulle det vara bra de går ju oftast inte så många mil per år.
[/QUOT/)
Inte många mil ? Tja det beror på ,jag åker inte till Iberiska halvön men det blir många mil i Tyskland /Österrike/Slovenien och Kroatien ..men veteranförsäkring är ingenting att ha i alla fall för mig ..då får man inte köra många mil om året ..sån försäkring har säkert många nya bilar :twitcy: :twitcy::twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen