• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

solskyddstäcke

kärna

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7882
Medlemskap
2025
Hej
Jag undrar om någon vet var man kan få tag i ett sol&värme skyddstäcke som sitter på utsidan av fram och sidorutorna samma silvriga material som finns på det skydd som man sätter på insidan med sugproppar.
Jag såg på ölandsträffen några som hade dessa, man kunde också vika ner en del av skyddet påframrutan för att få in ljus på dagen.
Husvagnssvenssons har bara det tjocka vintertäcket.
Jag har en Fiat Ducato 2011

Eive

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: solskyddstäcke

Jag föreslår att du söker på "sommartäcke" med sökfunktionen "Sök" här i vårt forum. Då får du upp flera trådar med olika varianter bl.a. det finska sommartäcket.
V-backen :)

F

F.d. 1370

Guest

Hej

Jag tittade på motsvarande hos Fritz Berger i Neumarkt. Har inte funnit motsvarande här hemma. Produkten är av vattensäker Thermofolie i 100% polyester. Pris i katalogen 79.99 euro, men nu sänkt till 69.99 euro.

Fritz Berger: Ihr Spezialist für Camping und Freizeit

Tyvärr kan man inte handla via postorder från Sverige (än så länge), så du får handla på plats eller kanske skicka bud med någon.

Mvh
Nils

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Eive, jag tror att du menar den som Fiamma säljer, "Coverglas". Den hålls samman med kardborrar i kanterna.
/Esbjörn

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Det fungerar utmärkt att handla via web från Fritz Berger och få det levererat till Sverige. Frakten blir heller inte avskräckande.

F

F.d. 1370

Guest

Håkan, du har helt rätt! Jag har kollat upp och det stämmer att man kan beställa och få levererat till Sverige. Uppgiften om att det inte gick, men att det var på gång fick jag av butikspersonalen (Sommarvikarie?)

Det gläder mig för då har jag också en del att beställa, du vet det som man egentligen inte behöver, men som "kan vara bra att ha..."!:)
Trevlig helg!
Nils

Toppen