• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solskydd liknande bussar

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.836
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
I Rapido 2011/12 så sitter det ett rullgardinsliknande solskydd som ser ut som en mindre modell av de man ser i bussar ibland.

Någon som har en aning om var dessa kan finnas att köpa.
Har inte hittat några på de vanliga tillbehörsaffärerna och de som finns till bussar är nog för stora.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.619
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Solskydd liknande bussar

Det mest självklara är väl att köpa det som reservdel hos närmaste Rapido-återförsäljare?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.836
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Solskydd liknande bussar

Nja jag menade var typen kan finnas för de som sitter i Rapido lämpar sig inte för eftermontage. Antar att det är fler bilar som använder denna typ av solskydd.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Solskydd liknande bussar

Om det är solskyddsgardinerna i frontrutan du menar så sitter det sådana i vår Pilote, de är skruvade i den nedfällbara sängen.

//Tommy
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.836
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Solskydd liknande bussar

Jo det är denna typ jag menar, du har inte sett dem någonstans på nätet?
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Solskydd liknande bussar

Jo det är denna typ jag menar, du har inte sett dem någonstans på nätet?

Jag vet inte om detta är rätt men hittade en sida och det är den översta på bilden.

Förarmiljö AB

Den ser klumpig ut om man jämför med dom som finns på min bil, men det borde inte vara svårt att hitta på nätet.

//Tommy
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Solskydd liknande bussar

De er vanlige på US produserte A-Class biler, men vi hadde en variant på vår gamle Flair 1999 - det var en rullegardin med styrestenger, heller ikke egnet for ettermontering på andre biler. US utgaven har et stangsystem som holder gardinen utspendt og kan vinkles, hele saken er skrudd fast med et feste midt på hver gardin.
 
Toppen