• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solpanel pris?

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Har letat paket på solpaneler 100W,priserna varierar från ca 2500 och till det dubbla minst,något tips vad att tänka på,bra site att handla på?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Solpanel pris?

Kan man få gjort en komplett installation utförd på plats hos PreVent ?

De ringde efter en husbilsmontör som gjorde jobbet på deras gård och som i samråd med dem valde ut vad jag fick plats med och behövde. Montören betalade jag separat. Övernattade sedan vid en idrottsplats 500 meter från platsen. Körde dit sakta och klisteret torkade under natten. Lugn och bra plats.

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

De ringde efter en husbilsmontör som gjorde jobbet på deras gård och som i samråd med dem valde ut vad jag fick plats med och behövde. Montören betalade jag separat. Övernattade sedan vid en idrottsplats 500 meter från platsen. Körde dit sakta och klisteret torkade under natten. Lugn och bra plats.
Och vad gick kalaset på? Låter som ett bra alternativ isf att göra det själv.:yes:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

200 E för monteringen som tog en hel eftermiddag. Under tiden surfade vi på firmans wifi. Tog lång tid att montera ner skåp för att kunna dölja sladdarna snyggt.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Bra timpeng,ett tämligen enkelt jobb,
verkar inta vara mycket billigare i Tyskland köper nog från svensk leverantör.
MPPT regulator eller inte?

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Bra timpeng,ett tämligen enkelt jobb,
verkar inta vara mycket billigare i Tyskland köper nog från svensk leverantör.
MPPT regulator eller inte?

MPPT bör du ha. Dokumenterat bra monokristallin 100W panel för 800:- i Sverige ? Det är ett bra pris! Tänk på att frakten från Tyskland till Sverige ofta är billigare än frakten inom Sverige.

Peter :)

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Prevent säljer även laddningsregulatorer som är avsedda för just solpaneler. Jag har den här MPP-regulatorn som också laddar startbatteriet när bodelsbatterierna är fulladdade. Den kan också växla över kyl/frys från gas till el vid elöverskott under förutsättning att bilen är utrustad med en Dometic/Electrolux kylskåp med el/gas automatik (AES).

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Hur fungerar driften på el av kylen i praktiken,när kylen går över på el lär spänningen falla snabbt så den byter till gas tämligen omgående?

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Jag har inte den kylen men kan tänka mig att det krävs rätt mycket solpanelyta och bra med solljus för att den ska gå kontinuerligt på 12V . Tror den aktuella kyl/frysmodellen drar 170W i 12V drift.

Toppen