• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solkungen

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Det finns många solkungar på nätet bl.a. på min hemsida, solkungen.com, som inte har utvecklats på flera år men som förhoppningsvis snart ska börja röra på sig.

En annan solkung finns på Solfläkt 2.0 NYHET! | Solkungen.nu och där kan man hitta en ny grunka som verkar intressant!

solf.JPG

Finns det någon här som antingen tror eller vet någonting om denna produkt?

Jappe

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025
Sv: Solkungen

Både orimliga siffror var det gäller effektivitet och pris!
Har en luftsolfångare på ca 2kvm gjord av ölburkar och den värmer upp verkstan lite vår och höst. På vintern ger den ingenting och på sommaren är den avstängd för att det inte ska bli för varmt.

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Solkungen

Jag hade på stugan en dansk produkt: Solar Venti. En kvadrat värmefångare och liten solcell för fläkten.

Denna placerat på sydväggen både cirkulerade luften i stugan och värmde stugan. Mer ju bättre sol.

SolarVenti AB - luftsolfångare

Numera säljer de mest till Spanien för att minska vintermånadernas fukt och mögel.

Rekommenderas!

Jyrki

Toppen