• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

solifer

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Hej på er. Jag har en kompis som har en solifer gt 673. han har problem med att det bara går och tända halva bilen inne det finns knappar ovanför köket det står s1 o s2 och under är det en liten lampa som blinkar rött någon som vet vad det kan vara för fel

Det står ABL på displayen.

Senast ändrad:

jerkerfot

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
2127
Medlemskap
2025
Sv: solifer

Pär-Olov (Carthagofrik)

Har du verkligen någon kompis??????????

Isåfall varför kan inte han fråga SJÄLV????

Det verkar vara/bli panik.

Solifern som du frågar om är det ännu en husbil som du ska importera från Tyskland????

När du importerade Carthagon ringde du mig flera gånger och hade en massa underliga frågor så jag tycker mig känna igen mönstret. (Du var hos Bengt i Örkeljunga och fick många uppgifter samt vårt tel.nr. innan du importerade Carthagon, dagen innan du skulle hämta husbilen från Tyskland hade du ditt sista tel.samtal till mig där du berättade för mig om utrustning samt det för dig fördelaktiga priset)

Om det inte är bekant så är Bengt Örkeljunga Sveriges största Carthago återförsäljare

Carthagon försöker du intensivt att sälja på Blocket ( du förnyar annonsen minst varje vecka)

Snälla Pär-Olov skona oss seriösa Carthago ägare och kalla dig inte för Carthagofrik när du endast är en importtör av husbilar (tidigare importerade bl.a du Hymer och kallade dig Hymerfrik)

Om nästa importbil blir Solifer kommer du att kalla dig Soliferfrik då ?????

Att du säljer egenimporterade husbilar från Tyskland vet jag av egen erfarenhet då du försökte sälja en Hymer till mig för några år sedan, det blev inte en affär den gången och det var nog ett ömsesidigt beslut.

Är det inte ärligare att du kallar dig IMPORTFRIK AV HUSBILAR istället????

Jag är absolut inte bitter på att du gör dig en bra slant på importhusbilar utan jag är en av dom som har RÅD att ha Carthago husbilen kvar och lever gått ändå.

HASSE

jerkerfot

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
2127
Medlemskap
2025

Tjena Lasse W

Tveksamt om svaret kommer till offentlighet för alla medlemmar.

Det tog inte många minuter efter mitt inlägg, så kom ett PRIVAT meddelande från honom.

Om ni vill ha svar vad som står i meddelandet så får ni försöka med honom.

Men som det ofta är i sådana här sammanhang hinner verkligheten oftast ifatt.

I och med detta svar har jag inget mer att tillägga frånsett att jag står för inlägget.

Hasse

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Osannolikt att "Chartagofrik" ska importera en Solifer från Tyskland, eftersom märket inte finns där. Husbilar märkta "Solifer" byggs av olika företag (bl. a. Hymer) och förses med "Solifer-design" för att säljas i de nordiska länderna.

Apropå Carthago, så finns det på Blocket utannonserat två 09-or hos Upplands Bilforum i Uppsala. I båda annonserna finns registreringsnumret angivet, men kollar man hos Transportstyrelsen så tillhör det ena en MB 180 och det andra en Volvo V40. Även andra husbilar hos samma företag utannonseras med "fel" registreringsnummer.

Någon som känner till företaget ifråga?

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Undrar vad "frik" syftar på? Är det kanske engelskans "freak"?

Enligt Wikipedia är ett freak en person som är extremt intresserad av något, exempelvis sin hobby. Ursprungligen är freak ett engelskt ord som betyder missfoster, men även i engelskan används ordet numera oftast i samma betydelse som i svenskan. Freak har för de flesta en betydligt positivare innebörd än exempelvis nörd, vilket har liknande betydelse.

Senast ändrad:

Dorita o Pelle

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1486
Medlemskap
2024

Tyvärr har jag inte kunnat svarat tidigare på grund att jag inte har haft ström i bilen och jag bad min kompis PO Carthagofrik om hjälp och han försökte hjälpa mig och man kan hålla sig till tråden och inte svamla annat skit. Tack vare det fick jag sitta strömlöst från torsdag till idag.Sluta vara avundsjuk.

Toppen