• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solifer husbilar

F

F.d. 4320

Guest
Hej
Jag är husvagns snubbe som fastnat lite för en Solifer Action 726.
Vågar man satsa på en sådan? Är det bättre att satsa slantarna på ett mer känt fabrikat?
Har Solifer bra historik på husbilssidan. Husvagnar har dom bra rykte.
Detta är väl en östysk tillverkad ommålad bil på ett fordchassi med bakhjulsdrift.
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Solifer husbilar

Jag är helnöjd med min men skulle behöva byta ner till
mindre då familjen krympt.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Solifer husbilar

Solifer bygger inga egna husbilar utan vänder sig i stället till Hymergruppen med sina specifikationer. Den som köper en husbil med Soliferloggan köper alltså en bil som delar mycket med andra bilar i Hymergruppen. De byggs i samma fabrik där man bygger bland annat Eriba.
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Solifer husbilar

Hej
Vi har Solifer byggd på Vw Transporter. Polar/Solifer importerade dessa bilar några år.
Tyvärr inte längre. Men vi är mycket nöjda framför allt med vägegenskaperna, snabbheten
smidigheten.
 
F

F.d. 26587

Guest
Sv: Solifer husbilar

Hej
Efter några års husvagnsdragande köpte vi en Solifer Action A 726 i våras, vi är nöjda med bilen och tycker den håller bra kvalitet.

Som oftast kan det ju vara lite småfel när man köper ett nytt fordon och jag är van att de brukar fixa sej ganska fort, vår husbilshandlare har fixat alla saker han har kunnat snabbt och smidigt ( all heder åt honom), men reservdelar och liknande som bara Hymergruppen rår över är under all kritik.

Om ni vill kunna åka 6 i den lagligt måste ni beställa den 3850kg regad.

MVH Anders
 
F

F.d. 26587

Guest
Sv: Solifer husbilar

:)Hej
Efter några års husvagnsdragande köpte vi en Solifer Action A 726 i våras, vi är nöjda med bilen och tycker den håller bra kvalitet.

Som oftast kan det ju vara lite småfel när man köper ett nytt fordon och jag är van att de brukar fixa sej ganska fort, vår husbilshandlare har fixat alla saker han har kunnat snabbt och smidigt ( all heder åt honom), men reservdelar och liknande som bara Hymergruppen rår över är under all kritik.

Om ni vill kunna åka 6 i den lagligt måste ni beställa den 3850kg regad.

MVH Anders
 
Toppen