• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solifer 6700 Bra eller dålig??

F

F.d. 1750

Guest
Hej.
Som rubriken visar är jag intresserad av att få reda på era erfarenheter av nämnda fordon.
Jag är total nybörjare på husbilar, har haft husvagn i många år och tänkte prova husbil istället. Har spanat runt på nätet och tycker att Solifer 6700 motsvarar vad vi hade tänkt oss som förstabil. Tänkte lägga strax över 100' för en sen 80-talare.
Synpunkter mottages tacksamt, även tips på andra bilar.

Mvh/Christer

F

F.d. 209

Guest
Sv: Solifer 6700 Bra eller dålig??

Jag hade Solifer 6700 år 1989. Den fungerade bra för mitt ändamål med sänkbar bädd fram och soffa i bakre delen. En del kallras från fönster när man låg i den nedsänkbara bädden fram. Bensinförbrukningen upplevdes något hög och motorn något svag, men det var väl så då.
I övrigt är det svårt att lämna någon kommentar eftersom jag hade den endast en kort tid.

F

F.d. 29783

Guest

Hej hopp.........
Vi hade som vår första husbil en Solifer 6700 -90 med Peugeot bensinmotor 85 hk. Peugeotmotorn är 10 hk starkare än övriga motorvarianter, om man märker skillnad vet jag ej. Vår förbrukning i snitt var 1,3 l/mil, helt ok tycker jag.