• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solen skiner igen

F

F.d. 7597

Guest
Nu har vi fått tillbaka pärlan ifrån verkstan.Efter 5 veckor hämtade vi igår våran bil och nu ska den väl gå som en klocka igen. Nu är 7 recalls åtgärdade plastkåpan över spridarna ny kamrem och nya ventilvippor, så nu är det bara att tuta och köra igen och hoppas på en riktigt bra sommar.Nu ska vi bara få hjälp av glasmästaren att täta framrutan så är det klart sen, och då kör vi söderut på jungfruturen.
Ullared here we come......

Roland o Ulla :mh3:

F

F.d. 839

Guest
Sv: Solen skiner igen

Roland & Ulla,

Hoppas att allting är i sin ordning, lycka till på jungfru resa ;)

Bodekull

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2025

Roland & Ulla
Lycka till i Ullared. Bara ni inte gör som "klantskallen" med husbilen på Ullaredsparkeringen
gjorde i somras när han backade. Repade både sin husbil och bilen bredvid. Ursäkten var att
han använde backkameran när han backade. Bättre är att lära sig använda sidospeglarna
vid backning och använda backkameran för att se till att inget finns bakom bilen när man börjar
backa. Det blev nog dyra lärpengar för honom.

F

F.d. 50037

Guest

Hej Roland !

Det var roligt att höra att även Ni har fått Er bil åter. Bättre sent än aldrig. Jag var nere hos en glasmästare i Borås och beskrev problemet, jag fick en bit av en rulle bultanmassa som jag sen tätade mellan rutan och plastbiten, , jag lossade på vindrutetorkarna samt ett par skruvar vid sidan ( man får även ta bort plåten ovanför höger strålkastare två skruvar för att komma åt den högra torkararmen) sen drog jag lite lätt i plasten mot mig, då får man ner bultantejpen emellan.
Sen tog jag en värmepistol värmde försiktigt tryckte ut massan, hade lite diskmedel på tummen så att det glider bättre. Resultatet såg mycket bra ut. Viktigt är att man tvättar rent med exempel T-röd.

Känns ändå fel att vi skall behöva strula med detta.

Vi kanske hörs i sommar.
MVH
Kenth J

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026