• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solcellsregulator Victron SmartSolar MPPT 100/30

jämtland

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Krokom
HBK-Nr
39443
Medlemskap
2024
Har satt in nya batterier i husbilen.
Hur får jag

Solcellsregulator Victron SmartSolar MPPT 100/30​

Att fungera igen mot solcellerna
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.859
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej om du använder "Rotary switch" så skall den stå i Pos. 2 på AGM, samma som innan i så fall.
Vet ej om du kollat... Men om du trycket på "kugghjulet" uppe till höger i appen så ser du batteri överst, om du öppnar de inställningarna så ser du troligen att den är ställd på "Rotary switch" och även på Pos. 2 om du inte rört den innan.
Det finns ju många lägen på switchen och även valet att göra andra inställningar själv i stället........ Men läge två på switchen är grundläget som 100/30 levereras med och funkar på de flesta "gamla vanliga batterier".
Regulatorn ställer också in sig på 12V batterbank automatiskt (Default), men om du har annan högre spänning på batterierna så måste man koppla in batteribanken först så den känner av den innan man kopplar in solpanelerna.

Man kan även ladda hem en app som heter Victron Toolkit där det finns info om mycket bl.a. så kan man ta fram olika laddare m.m. och få förklaringar på betydelsen av alla olika blinkningar och diodkombinationer som lyser m.m.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen