• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solceller

F

F.d. 50199

Guest
Är det någon som känner till Freight Express AB, Falköping, som säljer kompletta solcellspaket 100W inkl. montering till ett riktigt bra pris?

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Solceller

Är det någon som känner till Freight Express AB, Falköping, som säljer kompletta solcellspaket 100W inkl. montering till ett riktigt bra pris?

Hej

Vad är ett riktigt bra pris? Köpte ett komplett paket från tyskland för ca 1900 :- som jag monterat idag. Om Freight Express AB kan erbjuda ett paket för under 3000:- inklusive montering skulle jag säga att det är ett bra pris.

/Per

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Oftast samma paneler som på sin väg till "fina" butiker fått ett "fint" namn och ett "fint" pris :rolleyes:

Många i klubben (mig själv inräknad) har beställt från Prevent i Tyskland, t.o.m frakten är billigare än hos många svenska handlare.

Själv beställde jag lösa paneler, fästen, kabel och lim och kopplade mot en Ctekladdare, finns även färdiga paket (se till att det är en MPPT regulator).

Peter :)

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027

Oftast samma paneler som på sin väg till "fina" butiker fått ett "fint" namn och ett "fint" pris :rolleyes:

Många i klubben (mig själv inräknad) har beställt från Prevent i Tyskland, t.o.m frakten är billigare än hos många svenska handlare.

Själv beställde jag lösa paneler, fästen, kabel och lim och kopplade mot en Ctekladdare, finns även färdiga paket (se till att det är en MPPT regulator).

Peter :)

kan bara tala gott om Prevent! min regulator fick sig en smäll (troligen i posten) och upptäcktes inte förrän efteråt, tog kontkat med prevent på söndagen och fick svar under hela söndagen tills han till slut skrev, vi skickar en ny utan kostnad!

Toppen bra att ha att göra med i mitt tycke!

F

F.d. 25463

Guest

Jag kan också rekommendera Prevent i tyskland.
Hur smidigt som helst,men montering måste man ju förstås lösa på annat håll.

Arkilles

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2025

Dagspriser från Prevent i Tyskland!

Set Solar-Set Basic ohne Solarakku Caravans Wohnmobil
2xSolarmodul HJM 90 Laderegler Steca PR1515, 2x monokristallines