• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solceller?

F

F.d. 3753

Guest
Hur har ni löst detta med kabelgenomföringen från taket?
Det känns ju inte kul att borra hål i taket med de risker med fukt som detta medför. Finns det andra bra alternativ att få in en kabel på ett säkert sätt?
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Solceller?

Hej!
Som tur var så sitter min taklucka alldeles inpå panelen så då var det ingen match att dra kablar genom lucka.Ibland måste man ha tur!
Hälsningar/Zlatko
 

Eva och Ronald

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
STAFFANSTORP
HBK-Nr
559
Medlemskap
2024
Senast ändrad:

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: Solceller?

Hej Husbilsteknikern, välkommen i gemenskapen, vore kul med fler medlemmar från Eslöv, har bara noterat "Kastanjen" hittills så tveka inte!

Vi har varit medl sen påsk 2007 o sällan har vi haft så kul o fått så mkt nyttig kunskap o tips som från alla här i husbilsklubben!

Lena & Jan (alias oboen)
:mcride:
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Solceller?

avatar1306_18.gif


Såååå vill jag också ha det!
Inga hål i taket, mer än dom som redan finns.
:yes:
 
F

F.d. 50051

Guest
Sv: Solceller?

Inga problem det finns kabelgenomföringar till kablarna tätningsmedel finns i båttillbehörsaffärerna dom har även kabelgenomföringar finns det möjlighet att montera ovanför toa n om det skulle börja droppa regnvatten är väldigt tunt min hade jag ovanför garderoben och det har inte läckt jag monterade den 2007 ca.

anders
 
Toppen