Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Behöver förslag på anslutning till chassiet av fristående solceller typ 200 watt,
ex:cigarettuttag eller bättre för ex 20amp.
Gott förslag men forfarande ej monterbart i chassiet utan kommer att hänga löst i någon lucka .
Under förutsättning att det inte går att sätt i en riktig 230V kabel,livsfarligt!Ett likadant intag som du har för 230V?
Självklart.Under förutsättning att det inte går att sätt i en riktig 230V kabel,livsfarligt!
snyggtSå här har jag gjort. Kopplad till egen regulator som var lättast eftersom dom tre på taket ligget i serie.
IP20 inte helt fuktsäker
Egentligen inte alls, IP20 är bara beröringsskyddat, därför inte lämplig utomhus.IP20 inte helt fuktsäker
Har du mätt och kollat laddningen från båda, så inte den ena av regulatorerna blir lurad av den andra och tror att den bara mäter på batterierna så den efter ett tag eller under vissa omständigheter drar ner till underhållsladdning bara.Så här har jag gjort. Kopplad till egen regulator som var lättast eftersom dom tre på taket ligget i serie.
Har Victron på båda så jag har satt olika spänningar på domHar du mätt och kollat laddningen från båda, så inte den ena av regulatorerna blir lurad av den andra och tror att den bara mäter på batterierna så den efter ett tag eller under vissa omständigheter drar ner till underhållsladdning bara.
Eller är det två som är kompatibla med varandra typ två VICTRON.
M.v.h. JANKRO.
Du kan ju koppla ihop dom med BT, det har jag gjort med 230V laddaren och solcellen, om det har någon betydelse?Har Victron på båda så jag har satt olika spänningar på dom
Multiplus har ingen BT. BT har jag på 230laddaren för startbatteriet men där kvittar detDu kan ju koppla ihop dom med BT, det har jag gjort med 230V laddaren och solcellen, om det har någon betydelse?
Jag hade monterat den här någonstans i bilen nära min regulator, och sedan dra ut sladden för min solcell genom tex ett fönster eller dörren, beroende på vilken sida om bilen man ställer sin solcell:Behöver förslag på anslutning till chassiet av fristående solceller typ 200 watt,
ex:cigarettuttag eller bättre för ex 20amp.
ÄHar du mätt och kollat laddningen från båda, så inte den ena av regulatorerna blir lurad av den andra och tror att den bara mäter på batterierna så den efter ett tag eller under vissa omständigheter drar ner till underhållsladdning bara.
Eller är det två som är kompatibla med varandra typ två VICTRON.
M.v.h. JANKRO.