• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Solarmare MPPT regulator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Floa

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
28890
Medlemskap
2024
Tacksam om någon kan förklara vad symbolen ovanför glödlamp symbolen innebär, den blinkar ibland/fast sken ibland. Och staplarna till höger på skärmen "rör sig" ibland/fasta ibland. Hoppas att ni förstår vad det är jag syftar på. Ej elkunnig som ni kanske förstår och fick urdålig bruksanvisning med.
 

Bilagor

  • 20210423_130958.jpg
    9,8 MB · Visningar: 129
  • 20210423_130811.jpg
    12,6 MB · Visningar: 101

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Du skall nog "läsa" skärmen från vänster till höger. Dvs. solen på vänster sida lyser. Det lilla diagrammet med "MPPT" visar att laddningen är igång och staplarna till höger visar säkert laddnivån i batteriet så som regulatorn upplever det.

Vad det betyder att MPPT blinkar resp. fast sken kan jag ge många gissningar på. Där får du nog försöka tolka manualen eller försöka tyda dig till det av hur solen lyser resp. hur laddade batterierna är.

MVH
Hans
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen