• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SOG

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: SOG

Det er en grønn rund boks som sitter ett sted på røret opp til takventilen.
Hvor denne er plassert er opp til den som monterer annlegget.

F

F.d. 25023

Guest

Såvitt jag vet borde denna filter bytas då och då. Finns det någon Carthago-ägare som gjort det och kan berätta var den finns?

hälsning
jyrki

F

F.d. 29925

Guest

Rekommendationen är tydligen ett byte varje år, men har man avluftningen uppe på taket förmodar jag att "avgaserna" knappast ställer till några större olägenheter. Lite värre kanske om man står tätt och har sidoventilation.:)

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Var sitter pa taket och jag kan lova att man behover byta filter.Nar takluckorna ar oppna och det ar ogynnsam vind,sa drar lukten ner i bilen.Varfor jag fragar ar att vi ar pa resande fot ojag har liten mojlighet att komma upp pa taket.Nu far jag forsoka se om jag kan lana en stege:(
Anders.B:)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Filteret til SOG-II (med utlufting under bilen) og evt. filter ved utslipp over tak skulle sitte innendørs i rør/slange installasjonen for luftingen. Prøv å følg luftrørets vei gjennom bilen, viften sitter i en liten utvidelse av røret og filteret er en større utvidelse.

Toppen