• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

snus i spanien

T

Teddi

Guest
hej vänner,,kan man köpa snus i spanien? en kudde i underläppen sitter aldrig fel:)
ja vet att sverige prövar detta mot övriga EU men har ingen aning om hur långt dom har kommit,,

eller blir de till att koppla släpet?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: snus i spanien

Ja du Teddi, det blir att koppla på släpet!

Tror faktiskt att det är förbjudet att sälja snus i Spanien, men visst förekommer det och då från Svenska restauranger och cafeér.

Om du någon gång kommer till Gran Canaria, så skall jag visa dig till Lenas IT-Café som har som sin slogan, "Vi har snus och mus!" :)

T

Teddi

Guest

e.u försöker ju förbjuda de helt o hållet,,mycke arbetstillfällen som i så fall står på spel,,
men,,ja tror i detta läge att ladda med sej,,

men den slogan på G:Canaria e ju inte dålig,,då gäller de ju att komma själv:D de finns ju ingen anledning att äta kola med papper på:D,,teddi

F

F.d. 53078

Guest

Snus är förbjudet i Spanien liksom i andra EU länder.
Det är klassat som narkotika och går under narkotikalagen.
Du kan åka dit för knarksmuggling.

Detta är ju i teorin, känner inte tillnågon som har haft problem.

Inte ens hundarna känner till det. Dom poliser som känner till det bryr sig inte heller om det, eftersom det inte är något större drogproblem.

Rättelse:

Snus är inte längre klassat som narkotika utan har av EU en tillstånd i Sverige. Du får nu ta med dig för eget bruk.

Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest

ja har pratat med spanska ambassaden om detta,,dom klassar de som en tobaksvara vilket de också är,,

kanske att dom går tillmötes med tiden,,

för övrigt inga problem som svensk att nyttja detta,,teddi,,

Faran

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2025

Men inte kan det väl vara teddi som använder snus:yes: det måste ju vara Ove !
Hälsningar från Birgitta med de vita pudlarna från en by i Provance, 26 grader varmt ikväll kl 21.20

T

Teddi

Guest

Men inte kan det väl vara teddi som använder snus:yes: det måste ju vara Ove !
Hälsningar från Birgitta med de vita pudlarna från en by i Provance, 26 grader varmt ikväll kl 21.20

bra uträknat:) bara njut i värmen,,här e översvämning med jämna mellanrum,,ha de gött,,teddi som inte snusar:D

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Samma problem har min man snuset kan han inte vara utan i Spanien.
Så nu beställer han 20 stockar..Då beställer då direkt från leverantören.
Går nog att få mängdrabatt?:D

Gun&Ronny

T

Teddi

Guest

hej,,ska ni aldrig komma hem mer:D20 stockar kan man få reda på priset?

inte prisen:Dteddi

F

F.d. 55376

Guest

Hej Teddi
Jo hem åker vi nog nån gång i April.
Vet inte priset än.För han skulle prata med leverantören..
Sen fixar de hem på 1 vecka
Men smakar det kostar det nog...:wink:

Gun&Ronny

T

Teddi

Guest

han kanske kör den nya stilen,,en pris både uppe o nere:) de blir så svårt o käka banan då:) ja kör mest nere,,då rinner de inte:)

samtidigt har ja en bra dränering mellan tänderna,,dom som e kvar:) ock då blir de också ett tvärdrag som e till nytta:D

I

Ice-Man

Guest

Jag brukar beställa snus från www.snus2.se. Blir ca 5-6 stockar åt gången...
I Spanien (och även USA) har jag alltid haft med mig en stock, har aldrig råkat ut för problem, däremot var Amerikanska tullen väldigt skeptiska till ett par askar Läkerol jag hade med mig :)

A

Amatören

Guest

Så nu är det bara att vänta tills tråden "Hur får man in 20 stockar snus i kylen?" med följetråden "Frugan vill ha mat i kylen!" och slutligen "Så byggde jag en egen snuskyl för att klara vintern i Spanien".

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Ja du det är ett problem med kylen:confused:
Men vi löser det med kylväska kopplad till ciguttagen.
Å Teddi du vet väl att Gubben i lådan har en ny sort Kaliber (påsar)165kr/stocken:D
Rätt okej enligt snusarn
Mvh
Gun&Ronny

T

Teddi

Guest

Gubben i lådan?? var ligger detta??

tack för hjälpen,,innerstaden kungsbacka,,nästan halva pengen,,

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10329

Guest

Kanske borde man ta tillfället i akt och lägga av med snusandet. Spanjorerna är inte vana med snuslukten, dom tror nog att man luktar surt av andra orsaker.

Toppen