• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snurrstolar

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Har ett tag haft en önskan om snurrstolar fram ev bara på passagerarsidan. Nu undrar jag om det är och om det ev går att fixa det efterhand ? Är det någon som har bytt till snurrstolar i sin husbil?:santa1:Mvh
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Snurrstolar

Brittis,

Det går att köpa separat ett förare / passagerare stol underställ för vilket husbil märke som helst så kallade pilote stolar eller svivelchair :holly-1-icon:
 
Senast redigerad av en moderator:

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Snurrstolar

Hej Brittis!
Kama har/säljer delar, Isri tillverkar! Om du monterar "snurrsats" så tänk på på att lägsta höjd på stolen därmed höjs ca 6 cm, därför behöver du kanske också en sänksats (ca 1800 Sek ytterligare). Utan sänksatsen tyckte frugan att det var för högt, vi utgick ifrån Hobbys orginal snurrstolar/underrede sk Pilotstolar/Isri.

Obs den totala höjd som blir i just din bil och vilket underrede du har från början, oftast samma som i motsv distr varianter, resp vad du behöver ha.
Lösa delar finns per styck och stol och de är lätta att montera/byta själv.
/ Hälsn, Bengt 333
 

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: Snurrstolar

Hej! När jag köpte min bil så gick det inte att snurra stolarna så jag började titta på dom för dom skulle gå att snurra. Jag märkte att skruvarna var så hårt åtdragna att det inte gick att snurra så jag skruvade upp dom lite sen fungerade dom som dom skulle.
Mvh Nyfiken
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Snurrstolar

Vi köpte 2 st begagnade snurrunderreden på blocket till förra husbilen.
Gav då 700:- för båda + en stol.
Den modellen byggde inte mer än ca 4cm, tror att det var av KAMA's fabrikat. Skruvhålen mot stolen passade men fick borra 2 nya i stolsunderredet.
Man behöver inte så mycket verktyg för att göra detta själv, borrmaskin, hylsnyckelsats samt rejäla insexnycklar för att lossa glidskenorna.
Har man ett bodelsbatteri under stolen får man vara extra försiktig och kan nog inte sänka underredet.
Vi skickade tyvärr med dom när vi bytte husbil.
 
Toppen