• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

sniper parabol

alfand

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
12784
Medlemskap
2021
Hej på er alla!
Finns det någon som har erfarenhet av sniper parabol,om det är värt att satsa på?
Tacksam för info.
MVH Alf.

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: sniper parabol

Hejsan
Just nu vekar det vara många som är nöjda med Snipe parabol, sök i forumet ...

F

F.d. 25520

Guest

hej,

har monterat en Snipe på husbilen, inköpt hos Satking i Tyskland. Fungerar klockrent. Hade ett garantiproblem, men det löste sig. Till Snipen har jag inköpt en digitalbox hos Satellitproffsen i Malmö - Technistar S2 HD box. Denna tillsammans med ett CanalDigital abonnemang ger mig full valuta. TV som visar mottagning på är en 19 tum Demtech LED TV med Dvd.

Ett tips är att byta ut de medföljande koaxialkablarna mot dylika som är kraftigare, finns bl a hos Kjell CO.

Bengt

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Bengt, varför byta koaxen? Tunn smidig att dra inni bilen??

F

F.d. 25520

Guest

Bengt, varför byta koaxen? Tunn smidig att dra inni bilen??
Esbjörn,
visst är den tunn och smidig, men den är väldigt känslig om man böjer den för kraftigt. Detta var ett av problemen jag erfor, jag fick ett avbrott som gjorde att det inte blev någon mottagning.
Bengt

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Tack, Bengt, då har jag haft tur. Tryckte den mellan altandörren o karm, när jag testade funktionen. Tur att jag inte stängde helt. Det fungerar mycket bra i bilen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Standard 75 ohm entrådig koaks som benyttes til TV antenner med F-kontakter skal i prinsippet ikke bøyes i mindre radius enn 10 cm. Samme gjelder også Cat-5 og Cat-6 datakabel for installasjon. Lederen(e) kan lett knekke av om de bøyes for mye, og høyfrekvens impedansen endres slik at signalet svekkes lenge før lederen knekker.

Toppen