• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Snipe" på plats.

F

F.d. 55460

Guest
Nu är parabolen monterad, och det var lättare än jag trodde. Den fungerar 100% med CanalDigital dekoder och inte minst till ett mycket bra pris på ebay.
 

Bilagor

  • 20150312_162522.jpg
    20150312_162522.jpg
    5,3 MB · Visningar: 31
  • 20150312_160907.jpg
    20150312_160907.jpg
    3,6 MB · Visningar: 46

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: "Snipe" på plats.

Ser snyggt ut, använde du lim eller skruvade du fast den i taket?
Hur snabbt låser den mot satelliter?
 
F

F.d. 55460

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Jag både limmade (TRANS7) och skruvade, den låser på under en minut.
 

Ulla-Britt o Sune

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
15092
Medlemskap
2025
Sv: "Snipe" på plats.

Om du vill ha kabeln fastsatt finns det självhäftande kabelkanal på Jula
Kabelkanal 2 m

Art. nr:409057
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Min grabb satte in någon form av radiostyrning på dekodern. Då kan man sätta den osynligt i ett skåp och bara ha en HDMI kabel till TV.n. Nu går TV.n att flytta med sig till andra ställen. Vi har ett fäste på nackstödet, när vi sitter i framstolarna. Ett bak vid sängarna när det passar och ett utanför när vi får lust för det. Nu behöver vi inte rikta fjärrkontrollen, den går på radio.
 
F

F.d. 55460

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Det blev kabelkanaler när det var färdigt, snyggt och prydligt. Bilden visar under installation.
 
F

F.d. 55460

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Nu har jag en fråga angående trådlös överföring mellan främre och bakre tvn, någon som har erfarenhet och modellexempel.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: "Snipe" på plats.

Svårt fall då de är tillverkade för MAX 10m sändning..

Jag hade en modell i förrförra bilen och en innan dess som fungerade klanderfritt, i nuvarande fungerar det inte tillfredsställande.

Då detta är en smidig lösning har jag ändå beställt ytterligare ett par olika för att prova,
återkommer kring dessa inom inom 1par v. Alt. blir det en hederlig "hårddragen" lågnivåkabel. :wink:

Vänl. Magnus

Nu har jag en fråga angående trådlös överföring mellan främre och bakre tvn, någon som har erfarenhet och modellexempel.
 
Senast ändrad:

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: "Snipe" på plats.

Nu är parabolen monterad, och det var lättare än jag trodde. Den fungerar 100% med CanalDigital dekoder och inte minst till ett mycket bra pris på ebay.

Jag ska också till att montera en Snipe hur har du löst det med dom långa kablarna går dom att kapa det ser ut som kontakterna är pressade på och inte går att åter använda.
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: "Snipe" på plats.

Jag har en Megasat och ställde frågan till tillverkaren om att kapa kabeln men fick svar att det finns inte så tunna kontakter att få tag i lösa men man kan ju byta ut antennkabeln mot en kortare kabel, jag gömde vår i en befintlig kanal med lampor uppe vid taket på toaletten
 
F

F.d. 55460

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Jag gömde kablarna bakom skåpet över tvn där jag drog in dom, det är ett litet mellan rum mot karossen.
 
F

F.d. 52986

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Nu är parabolen monterad, och det var lättare än jag trodde. Den fungerar 100% med CanalDigital dekoder och inte minst till ett mycket bra pris på ebay.

Jag är inne på andra året med SNIPE .Har inte kollat signalstyrkan och Signalkvaliten förrän nyligen.Kände inte till hur man gjorde en sådan koll.Det visade sig att värdena var dåliga.Där de borde varit 100 procentiga,alltså på en perfekt mottagningsplats,var det knappt godkänt.Antennen och tv bilden fungerar,men bara på 100 procentiga mottagningsplatser.



Vad har du (gäller signalstyrka och Signalkvaliten)på din ny installerade SNIPE som fungerar 100 procentigt?Borde vara höga siffror?
Andra som upplever att Snipen tappar signalen alldeles för lätt,hör av er.
Vore intressant att veta ,innan jag måste vidtaga åtgärder för att få ev. fel åtgärdat.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52986

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Signalen försvinner här i Sverige.Senast hade jag stora problem med den i Mora.
Svar till Esbjörn .
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52986

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Har du kollat vad det är som gör detta?
Fråga till Niessman?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55460

Guest
Sv: "Snipe" på plats.

Har nu varit på en längre resa, Målilla-Torneå-Kiruna-Målilla (355mil), och min SNIPE fungerade under hela resan till 100%.
 
Toppen