Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Snart mina vänner är vi där......
Men visst ser det lite skönt ut ?
/Frank
Tänk detta slipper vi några månader
Jag tycker lite synd om er som bara uppskattar en årstid, det är ju växlingarna som gör det så intressant här i Sverige. Tänk en härlig husbilsutfärd på vintern, gnistrande snö, gå härliga promenader eller åka skidor, varmt och gott i bilen!
Beskrivelsen av vinter i Skåne passer og på Lofoten! Men der må en legge mørketid og nordlys.
Jaa - tjaa
Håller med om at det visst kan finnas en viss vinterromantik längre norrpå i Sverige och det kan ju vara bra i små doser ibland
Här i Skåne är vinteren för det mesta såhär:
-5 till + 5 gr.
gråmulet växlande med snöblask och regn kombineret med en medelvind på 10 m/s. Regn eller snö alltid vågrått - aldrig lodrätt.
Vi hade engång besök av bekannt från Umeå och hon frös hela tiden på vinteren här i Skåne. Hon tyckte det var bitter kallt här och mycket varmere i Norrland!
Eftersom vi bor i Skåne så försöker vi at 'gilla läget' men inte lätt!
Här är dock ljusare än norrut
Fatter inte hur ni i Norrland klarer mörkret på vinteren. Det är tufft nog härnere
Nå, på fredag tar vi 3 veckor söderut - Alperna, Italien etc.
Vintern är den tid då vägarna vanligtvis är rena och torra, då man ofta kan köra husbilen i månader utan att behöva tvätta den.
Lite kallt ute förvisso, men desto mer ombonat i bilen och installerar man en kamin i skoterpulkan så behöver man inte frysa ens ute på fjällsjöarna.
Livet vore tämligen bedrövligt om man skulle behöva gå och vänta på nästa sommar innen den innevarande ens är riktigt slut.
aake