• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snart husbilsägare vill ha omdöme

F

F.d. 25270

Guest
Hej alla hjälpsamma på detta förträffliga forum !

Har fastnat för en Hymer Van 582 med långbäddar. Ngn som har en sådan och är beredd att hjälpa en rådvill spekulant. Vilka är era erfarenheter av den här bilen. Goda och dåliga.

Tusen tack på förhand
Pirrig f.d. seglare
Peter

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Snart husbilsägare vill ha omdöme

Hej!
Det är säkert en bra bil du utsett, många bilar är idag ganska lika och jag tror att man ska gå mycket på sin magkänsla och vad gäller Hymer så är det ju ett gammalt och beprövat märke så där finns inga "kvalitetsfunderingar" egentligen att ta hänsyn till!

Lycka till med husbilsköpet och välkommen till ett roligt fritidsliv med många trevliga kamrater!

//Pilot:)

swebhm

HBK Medlem
Kommun
Berg
HBK-Nr
6483
Medlemskap
2025

Hej

vi köpte nyligen en Hymer Van 572 -08 som vad jag förstår är helt lik den du planerar köpa. Har bara hunnit köra 150 mil men bilen lever upp till våra förväntningar. Det vi uppskattar med bilen är långbäddarna, garaget, toa/dusch-lösningen, slippa kamremsbyten (har kamkedja), stark och smidig med Ford 2.2 TD som bara drar ca 0,85 lit/mil, etc.

Kommer bara på en detalj, att spilltanken inte är isolerad och uppvärmd på vår bil (tillkommer som extra pris vid nyköp). Men å andra sidan, om man som vi bara använder den från maj till oktober så kvittar det.

En sak till. Om ni är längre än 180 cm så prova bäddar och gå runt i bilen. Är man längre kan det kanske bli bulor och blåmärken. Bilen är kompakt både utanpå och inuti. Det är liksom den stora vitsen med en Van. Att kunna parkera på vanliga p-platser är en lyx. Åtminstone sådana som man kan sno lite plats på längden.

Vi är jättenöjda så här långt.

F

F.d. 25270

Guest

Hej!
Det är säkert en bra bil du utsett, många bilar är idag ganska lika och jag tror att man ska gå mycket på sin magkänsla och vad gäller Hymer så är det ju ett gammalt och beprövat märke så där finns inga "kvalitetsfunderingar" egentligen att ta hänsyn till!

Lycka till med husbilsköpet och välkommen till ett roligt fritidsliv med många trevliga kamrater!

//Pilot:)

Tack för lugnande ord / Peter

F

F.d. 25270

Guest

Hej

vi köpte nyligen en Hymer Van 572 -08 som vad jag förstår är helt lik den du planerar köpa. Har bara hunnit köra 150 mil men bilen lever upp till våra förväntningar. Det vi uppskattar med bilen är långbäddarna, garaget, toa/dusch-lösningen, slippa kamremsbyten (har kamkedja), stark och smidig med Ford 2.2 TD som bara drar ca 0,85 lit/mil, etc.

Kommer bara på en detalj, att spilltanken inte är isolerad och uppvärmd på vår bil (tillkommer som extra pris vid nyköp). Men å andra sidan, om man som vi bara använder den från maj till oktober så kvittar det.

En sak till. Om ni är längre än 180 cm så prova bäddar och gå runt i bilen. Är man längre kan det kanske bli bulor och blåmärken. Bilen är kompakt både utanpå och inuti. Det är liksom den stora vitsen med en Van. Att kunna parkera på vanliga p-platser är en lyx. Åtminstone sådana som man kan sno lite plats på längden.

Vi är jättenöjda så här långt.

Tack för vänlig omtanke och bra tips / Peter

Toppen