• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snart dags igen. Det börjar bli kallt och grått.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Med dagens navigationshjälpmedel och alla förnämliga ställplatsappar är det ingen större konst att röra sig med husbil i Europa. Det är ungefär som hemmavid - fast billigare.

Min gamla husbil har just klarat besiktningen med viss möda - bl.a. upptäckte ett par osedvanligt nitiska besiktigare att tutan inte fungerade. Jag förklarade för dem att den inte hade fungerat de senaste 5 åren och att jag aldrig använde den och att bilen är utrustad med både bromsar och styrning men det hjälpte inte. Tutreparation för 620 spänn blev det.

Bilen kan behöva viss översyn, bl.a. börjar det dra ihop sig till kamremsbyte, så Portugal finns i siktet just nu. Förra gången jag bytte kamrem där kostade det mindre än 200€! Den gamla 2,5TDi:an kan behöva lite omsorg också m.m. m.m.

Det enda jag har problem med utomlands är att hitta diskmedel som inte är parfymerat. Det är nog mitt största problem när jag lämnat Sverige. För övrigt brukar det flyta på rätt bra.

Om framtiden veta vi intet men min ambition är att köra söderut mot solen och värmen även denna vinter.

Kanske fiska lite... Klicka på bilden en eller två gånger så syns fiskaren!
fisk.jpg

Jappe

Senast ändrad:
Toppen