• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snart bär det av...

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027
vår första långa (för oss) resa genom sydsverige. Vi åker på måndag från gotland och beger oss nedåt mot skåneland och sedan uppför västkusten mot göteborg för att sedan dra oss mot inlandet Gränna, Vimmerby och avslutar med Eskilstuna!

Planen är att köra max. 15 mil om dagen (för barnens skull) och vila och uppleva Södra/Mellersta Sverige.
Så vi planerar att vara ute ca. 14 dagar det skall bli jätteskönt!!

En liten fråga bara, finns det någon fordonsvåg nedåt kalmar hållet? vore kul och veta hur mycket (över)-vikt vi kommer ha?

Enligt protokollet har jag 600kg lastvikt
600kg - 40kg cyklar - 30kg bord + stolar - 110kg passagerare (fru + 2 barn)- 50kg mat+kläder = 370kg kvar så det borde ju vara lugnt även om vikten på husbilen inte skulle stämma....

G

Göran & Carola

Guest
Sv: Snart bär det av...

vår första långa (för oss) resa genom sydsverige. Vi åker på måndag från gotland och beger oss nedåt mot skåneland och sedan uppför västkusten mot göteborg för att sedan dra oss mot inlandet Gränna, Vimmerby och avslutar med Eskilstuna!

Planen är att köra max. 15 mil om dagen (för barnens skull) och vila och uppleva Södra/Mellersta Sverige.
Så vi planerar att vara ute ca. 14 dagar det skall bli jätteskönt!!

En liten fråga bara, finns det någon fordonsvåg nedåt kalmar hållet? vore kul och veta hur mycket (över)-vikt vi kommer ha?

Enligt protokollet har jag 600kg lastvikt
600kg - 40kg cyklar - 30kg bord + stolar - 110kg passagerare (fru + 2 barn)- 50kg mat+kläder = 370kg kvar så det borde ju vara lugnt även om vikten på husbilen inte skulle stämma....

I bifogat dokument visas vågstationer för södra Sverige.

Kompletterad med vågstationer för norra Sverige, då båda behövs.

Bilagor

• Vågstationer Sverige södra.pdf
    1,9 MB · Visningar: 39
  • Vågstationer Sverige norra.pdf
    2 MB · Visningar: 17
Senast redigerad av en moderator:
Toppen