• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snabbservice!

F

F.d. 2752

Guest
Har tack vare trådarna om recalls av DOMETIC kylskåp m 2 dörrar konstaterat att mitt var ett sådant!
Ringer därför Dometic´s servicetelefon 0200-229922 i måndags och får besked att de hinner först att åtgärda mitt skåp efter nyår. Gissa om min förvåning när en yngre man ringer onsdag morgon och säger att han kommer hem till mig, samma dag och servar mitt skåp.
Mindre än 2 dygn från mitt telesamtal med Dometic tills allt var klappat och klart.
Denna snabba service måste jag ge DOMETIC en eloge för.
M.V.H. Fri-herren :santa1: :santa-3-icon: :santa-2-icon:
P.S. Det är 20 mil mellan Motala och Oskarshamn

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Snabbservice!

Jag har samma goda erfarenhet av Dometic.
För några år sedan slutade tilskottsvärmen(!) till luftkonditionerinen att fungera i vår
dåvarande husbil. De kom hem till oss och bytte den felande delen. 0 kr i kostnad
eftersom det var inom garantitiden på 2 år.

F

F.d. 2752

Guest

Kanske har Fiat något att lära av Dometic´s snabbservice av RECALLS?

Dometic SVERIGE gör gratisservice självmant på sina produkter utan anmodan även att kylskåpen är Tysktillverkade och sålda till olika husbilstillverkare i EUROPA

Äntligen ser vi resultat av ANGAN med flera medlemmars uppmärksamhet och outtröttliga ork och envishet kan göra.

Att en ensam användare klagar ger nog ingen större respons, men om man gemensamt i en klubb som HBK går samman så ger det för eller senare effekt!

God (H)jul och gott nytt husbilsår alla HBK-are
Fri-herren m. familj:santa1: :santa-3-icon: :santa-2-icon:

.

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2025

Vi har också bara beröm till Dometic. I vår importerade husbil fungerade inte termostaten på kylskåpet. Det vara bara att ringa till servicen och ca 1 1/2 vecka senare kom det hem en kille och bytte hela kortet. Kostnad 0:- eftersom det låg inom garantitiden. Inget snack där om att det är en privatimport!!! Hoppas att fler kan lära av Dometic hur en europagaranti ska fungera.

God jul o Gott nytt år
Kicki

F

F.d. 2752

Guest

Eftersom vi är anslutna till EU sedan många år tillbaka borde ju europagaranti gälla även på alla FIAT-chassin som är sålda till husbilstillverkare i Europa och sedan sålda här i SVERIGE via husbilsåterförsäljare.
M.V.H. Fri-herren m. familj:santa1: :santa-3-icon: :santa-2-icon:

Toppen