• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snabb tur till Portugal

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Jag fick frågan om vi kunde lasta Onsdag 14/ 4 kl 10,00 i Finspång och leverera i Samora Correia (Lissabon) Fredag 16/4 kl 07,00.
Tänkte då att det kan frugan och jag göra själva så tar vi en liten wekend semester i Lissabon så jag skickade upp en bil att lasta i Finspång och sen ner till Skurup där jag och frugan packade in oss kom i väg 14/4 kl 16,00 ut över bron och genom Danmark ner till Lille vidare till Irun och lossade i Samora Correia 16/4 kl 07,00.
Vi körde med en Iveco 08 , 2,3 l. 7 meter lång skåp bil som har en speed kit köpt här på klubben och ner vägde den 4 000 kg och hem 2 480 kg körda mil blev tot 715 och det gick åt 826 lit diesel medel hastigheten var 96 km/tim och antal kör tim var 76.och den förbrukade 1,15 lit/mil vilket är mycket bra med tanke på att farthållaren stod på 120 km/tim den mesta tiden. Och här är lite färska kostnader Bro med bro kort 350 kr enkel, båt Rödby -Puttgarden 978,60 kr,Puttgarden -Rödby 1019,20 kr ,väg av gift Frankrike klass 2 , 222,30 e , väg avg Spanien 21,65 e ,väg avg Portugal 32,20.Tot kostnad tur och retur 16 029 kr
Någon lill semester blev det inte ,väl i Portugal regnade det mycket häftigt så vi valde att köra mot Spanien och sen vidare hemåt och var i Skurup 18/4 kl 18,30

F

F.d. 55338

Guest
Sv: Snabb tur till Portugal

Ja, inte låg ni på latsidan direkt!! Har själv gjort en sån expressresa även den från Finspång, men bara till Stuttgart/Ulm så jag vet hur man känner sig efteråt, visserligen hade jag en trailer med 26ton alu.matrial på, så snittfarten var ej så hög somför er. OVE. :yes:

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Snabb tur till Portugal

Vi kör även hel lasterna den större bilen lastade också på onsdagen och lossade i dag , Finspång ligger efter i tillverkning så då blir det att dom skickar en liten bil med några pall och den större och långsammare lite senare.

Trots att det gick undan hann jag med att se många Svenska hemvändande husbilar i Spanien och Frankrike även några från klubben ,och i norra Tyskland mötte vi många husbilar på väg neråt här var också några från klubben det senare får mig att bli lite avis och längta till semestern.
Såg även många husbilar med personbil på släp bakefter jag tycker det känns lite som att vända på steken för då kan man väl lika bra dra på en husvagn.

Toppen