J
Jarn
Guest
Måste berömma de så ofta bespottade myndigheterna Bilprovningen o Transportstyrelsen (fd Vägverket), för snabb hantering vid import av husbil.
Jag kom hem med bilen fredag em 24 april och sände då in ansökan om ursprungskontroll samt betalade.
Valborgseftermiddagen kom ett brev hem att det var klart och att jag kunde ringa o boka tid hos Bilprovningen för registreringsbesiktning.
Fick en tid nästa vardag, dvs måndag 4 maj, idag alltså.
Så på 5 arbetsdagar var allt klart o bilen registrerad med svenskt reg.nummer.
Kostnad: ursprungskontroll 500:- samt reg.besiktning o vägning 1.220:- Totalt 1.720:-
Smidigt o billigt jämfört med tidigare när man även skulle kolla ventilation m.m.
OK, måste erkänna att det blev lite strul på Bilprovningen, se separat tråd. "Moment 22 vid import"
Men det löste sig!
Jag kom hem med bilen fredag em 24 april och sände då in ansökan om ursprungskontroll samt betalade.
Valborgseftermiddagen kom ett brev hem att det var klart och att jag kunde ringa o boka tid hos Bilprovningen för registreringsbesiktning.
Fick en tid nästa vardag, dvs måndag 4 maj, idag alltså.
Så på 5 arbetsdagar var allt klart o bilen registrerad med svenskt reg.nummer.
Kostnad: ursprungskontroll 500:- samt reg.besiktning o vägning 1.220:- Totalt 1.720:-
Smidigt o billigt jämfört med tidigare när man även skulle kolla ventilation m.m.
OK, måste erkänna att det blev lite strul på Bilprovningen, se separat tråd. "Moment 22 vid import"
Men det löste sig!
Senast redigerad av en moderator: