• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snabb husbil

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Snabb husbil

Ha - ha - neee titta på min husbil topp hastighet -240 km / t

tophastighed.jpg

Jag har bara inte hittat en kulle som var stor och tillräckligt lång och måste nöja det halva
:D

F

F.d. 50069

Guest

Sabine rules:D

Är det nån som är med på att retas lite;)?Nu blir det väl ett jäkla surr;)

Finns det någon som har testat sin husbil mot toppfart?

Alltså, på någon fartlaglig Autobahn självklart!!! Själv testade jag våran i somras på nämnda väg och gick en kort stund mot 170km/h (mätarfart).
Efter detta ryck så åkte vi in på en rastplats och kände på däcken och, ja varma men inte nån fara! Fast mitt stölleprov varade bara nån mil ungefär:rolleyes:!

Det är ju själva fasiken att man inte kan bli vuxen:cool:

Vi har en mycket väl inkörd 130hk Eriba 697 (halvintregerad).

Anders 18år

F

F.d. 14324

Guest

Sabine är ruskigt snabb. :)
Bredo, skulle du få för dig att bygga en plåtis av en transit så kan du se vad de klarar av här: Sabine Schmitz's Nurburgring Van challenge part 2 - Top Gear - BBC - YouTube

Toppfart på den egna husbilen,,
hmm vi får nog ta de lite lugnt med Jappes nerverna men min första husbil gick bra att kolla toppfarten på en vanlig 90:väg! det var en VW LT31 från -78 :D
Den andra HB var en peugeot J5 alkovbil med 2,5td,, Var uppe i 115 enligt mätaren en gång, ganska spännande faktiskt och inget man behövde testa mer.

mvh husbilsterroristen jocke. :)

F

F.d. 24477

Guest

Sabine är ruskigt snabb. :)
Bredo, skulle du få för dig att bygga en plåtis av en transit så kan du se vad de klarar av här: Sabine Schmitz's Nurburgring Van challenge part 2 - Top Gear - BBC - YouTube

Toppfart på den egna husbilen,,
hmm vi får nog ta de lite lugnt med Jappes nerverna men min första husbil gick bra att kolla toppfarten på en vanlig 90:väg! det var en VW LT31 från -78 :D
Den andra HB var en peugeot J5 alkovbil med 2,5td,, Var uppe i 115 enligt mätaren en gång, ganska spännande faktiskt och inget man behövde testa mer.

mvh husbilsterroristen jocke. :)

har samma typ av husbil fast Citroen 2,5td -89... 115km/h var mycket spännande att åka i med husbilen. Men som sagt inget man behöver testa mer :twitcy:

jasno

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025

MB315 Frankia 7000BD 2001 går utmärkt att hålla en marchfart på 150. MEN då jävlar drar det diesel. Provade en gång då vi hade brått. Problemet var bara (som jag kunde tänka mig) att tank stoppen tog bort allt vad jag tjänade på högre fart så jag åter gick till runt 110. Då blev det betydligt snabbare över längre tid. Jag stannar enbart för tanking av diesel och samtidigt tömmer jag medans andra tankar.

F

F.d. 26625

Guest

Vi körde våran förra husbl på ringen .... en körde 3 höll i grejorna ... Föraren såg mer i backspegeln än framåt.... När vi kom till depån såg vi en recersportvagns som var gat reggad (Radical) som man mekade med sen på hösten så såg vi att det var ett nytt rekord slaget den dagen med denna bil. Otroligt att kunna slå rekord mellan standard Polos och husbilar. Jag körde sedan stolt runt med en ringen dekal bak på bilen .

Toppen