• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snöskoter i Stockholm....

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025
Sv: Snöskoter i Stockholm....

Tyvärr måste jag vara tråkig. Detta var ingen bra reklam för skoteråkning.
Jäkligt dålig terräng att köra i och alldeles för många som blir uppretade.

Vad hade hänt om någon raglat ut ur en port 4 på morgonen?

Jag älskar all motorsport men inte dessa idéer att göra sakerna på fel ställen.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Kul körning. Bra organiserat, men han hade ett hysteriskt gasreglage:twitcy:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Principiellt är jag emot dödsstraff. Men om jag skulle ändra mig när jag fått makten så ligger skoterkörning i vargtimmen i bebodda trakter illa till.

aake

F

F.d. 24414

Guest

Oj då aake, jag som i princip lever för skoterkörning.....
Var nyss ute på årets första sväng och det var lika kul som alltid.
När jag fick filmen till min mail i torsdags så var min första tanke "tänk att man kan ha kul i Stockholm, det trodde jag var omöjligt" men det var så elakt att jag nog inte ska skriva det här på forumet......

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Bäckmark

Visst, jag kör gärna skoter ut till fiskesjöarna och ser till att ha husbil som klarar att dra skotersläp på fjällvägarna, men jag kör inte bland bebyggelse klockan 04.
Men en stadsbo som du har kanske större vana och fördragsamhet med buller?
Här i min hemby finns fyra permanentboende med några hundra meter mellan gårdarna och vi håller oss alla lugna på nätterna.

aake

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Det är ju en viss skillnad att köra snöskoter i Gamla stan i Stockholm och göra det i ett område där man kan göra det med förbundna ögon. Det kanske blir nästa stora utmaning för sådana som vill ha en kick, typ köra på motorväg åt fel håll eller liknande.
Åke

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

Det är ju en viss skillnad att köra snöskoter i Gamla stan i Stockholm och göra det i ett område där man kan göra det med förbundna ögon. Det kanske blir nästa stora utmaning för sådana som vill ha en kick, typ köra på motorväg åt fel håll eller liknande.
Åke

Hemska tanke!!!!!!!!!!!!!:wideeyed:

F

F.d. 30199

Guest

Redan förra vintern så åktes det snöskoter i centrala delarna i Stockholm men den gången var det lagligt ! Då åktes det på ngt parkområde på Östermalm ...Niclas o Maria :)

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Förutom att flyga är nog att köra snöskoter det näst roligaste man kan göra av alla transportmedel...:)
Får vi mycket snö och kyla tio vintrar framöver kanske det blir vanligt med skoter här nere på västkusten också!

Toppen