Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
...av det lärde vi oss att aldrig backa in, när vi parkerar. Går inte med framhjulsdrift att dra loss husbilen men hej vad det går undan när man skjuter (backar) på!...
Har:...Bogserlina...
Om ni köper snökedjor, glöm inte att provmontera hemma så att de verkligen passar, och så att ni kan montera dom när ni kört fast. Såg att det nämndes Biltema, jag sökte kedjor där till däck 215/75-16, ett vanligt husbilsdäck, då fanns det inga kedjor hos Biltema som passade?
En fråga där! Själv åker jag inte vintertid, men har kört fast på sommaren. Om man kör in, och skall bogseras ut, vad fäster ni bogserlinan? På min bil finns ingen fästpunkt bak som jag skulle våga bogsera ut bilen i. När jag körde fast på en frodig gräsmatta som efter ett skyfall mjuknade åtskilligt, var det bara tur att jag hade backat in och kunde dras loss med hjälp av en traktor.
Johan K.
Jag har samma dimension på däcken. Kollade på Biltema (i butiken).
Dom hade en omfattande lista på vilka dimensioner snökedjorna passade till. Mer utförligt än i katalogen.
Men kunde inte hitta "min" dimension.
Säkert passar NÅGON ändå.
Någon som klurat ut vilken om någon av Biltemas snökedjor som passar 215/75-16?