• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snökedjor

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.294
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
terrängkedjor eller vad man vill kalla det.

Jag vet inte om denna tråd borde vara under humor, här eller under "Detta hände mig" men hur som helst.

Vi har köpt kedjor till bilen eftersom vi ska norrut under julen och sedan så kanske vi smyger genom Norge hemåt. Jag har lagt på kedjor åtskilliga gånger på tunga fordon så inget konstigt med det. Jag satt satt däremot och kollade lite på kedjor innan jag hittade de som vi köpte, bra och rejäla kedjor riktiga kedjor, inget med snabblänkar osv men snubblade över den är videon.

Jag undrar om han har kommit på att det inte är kedjorna det är fel på, måste vara jobbigt att bli så förbannad när man inte kan följa instruktioner, detta är ju ännu en sådan situation som leder till "LÄS INSTRUKTIONSBOKEN"
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Sicken rookie, använder t.o.m fodrade handskar...;)
Har han inte sett på tv min namne i Norge, som kör bärgningsbil,
drar ut stelfrusna tjocka vajrar och trär på snökedjor i minusgrader, helt utan handskar...
De ä rejäla grabbar, de..!
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.294
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Sicken rookie, använder t.o.m fodrade handskar...;)
Har han inte sett på tv min namne i Norge, som kör bärgningsbil,
drar ut stelfrusna tjocka vajrar och trär på snökedjor i minusgrader, helt utan handskar...
De ä rejäla grabbar, de..!
Jag håller med dig om att det är en rookie men att inte använda de skydd som finns anser jag kanske inte är så rejält, snarare dumt. Jag har ju själv varit dum med att frysa om fingrar, struntat i hörselskydd och skyddsglasögon, det har resulterat i nersatt känsel i fingrarna och tinnitus (ögonen har dock klarat sig. Tinnitusen är är inte så jäklig och den nersatta känseln kan jag leva med men jag önskar ändå att jag varit lite mindre "rejäl grabb" i min ungdom. Jag har även i vuxen ålder tagit av handskarna när jag ska koppla ihop kedjelänkar eftersom det många gånger är lättare när man inte riktigt kan se vad man gör men sedan har handskarna raskt åkt på igen.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Ja, nu man får ju se mitt inlägg med lite humor i blicken. ;)
Jag är inte den förste som sliter av mig arbetshandskarna bara för att verka macho, nä - nä, långt därifrån...!
Du har helt rätt i, att man ska vara försiktig och rädd om sina tillgångar, innan det är för sent.

Var på (rock)konsert i helgen för oss i den lite äldre generationen, som ville lyssna till de gamla klassikerna.
Tyvärr var behållningen nästan noll i summeringen. Det var helt enkelt bara ett jäkla oväsen i öronen och har
man fått lite tinnitus, så önskar man sig bara långt bort från den tillställningen.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.294
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ja, nu man får ju se mitt inlägg med lite humor i blicken. ;)
Jag är inte den förste som sliter av mig arbetshandskarna bara för att verka macho, nä - nä, långt därifrån...!
Du har helt rätt i, att man ska vara försiktig och rädd om sina tillgångar, innan det är för sent.

Var på (rock)konsert i helgen för oss i den lite äldre generationen, som ville lyssna till de gamla klassikerna.
Tyvärr var behållningen nästan noll i summeringen. Det var helt enkelt bara ett jäkla oväsen i öronen och har
man fått lite tinnitus, så önskar man sig bara långt bort från den tillställningen.
Använder alltid proppar på koncerter numera. Jag förstod att det var skrivet med lite humor och jag hoppas att din namne gör det för att det ska bli "bra TV"
 
Senast ändrad:
Toppen