• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snålt

F

F.d. 15776

Guest
Vi köpte en ny Eura mobile hösten 2009. Den har fungerat hur bra som helst hela tiden, men det saknades ström i det ena ciggarettutaget i förardelen. Det var inget som vi prioriterade att få åtgärdat, men innan garantitiden gick ut åkte vi till Fiat för att få det åtgärdat. Det visade sig att när husbilsfirman hade montgerat backkameran hade man inte satt dit sladden i uttaget. Därmed borde det vara en garantigrej för husbilsleverantören, men dom skyller på sin underleverantör som monterat kameran.
Underleverantören hade bara 6 månaders garanti på jobbet så husbilsfirman svor sig fri från betalningsansvar för det inträffade eftersom det gått nästan 2 år sedan vi köpte bilen. Jag anser att husbilsfirman har ansvaret för jobb som man lägger ut på andra. Det rör sig om knappt 600 kronor som vi fick betala till Fiat för att få det åtgärdat och det vill dom inte betala. Det är väldigt snålt tycker jag när man har köpt en ny bil för nästan 800tusen kronor. Överväger att anmäla det till ARN, men vet inte om jag orkar hålla på och engagera mig för den summan.

Bengt

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Snålt

Snålt förvisso, men det är väl bara att sätta dit sladden?

Verkar enklare än att vara arg i tre år... ;)

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Du har väl bara gjort affär med husbilsfirman, och i så fall har han ansvaret för hela leveransen, bil bodel, och tillbehör!

F

F.d. 15776

Guest

Har varit sjuk mer eller mindre under de senaste 2 åren

Bengt

F

F.d. 13050

Guest

I det läget måste det väl finnas en huvudentreprenör som är ansvarig för sina underleverantörer. I andra branscher fungerar det iaf så.

Ponera att det brunnit pga felet och den ansvarige dvs underentreprenören gått i konkurs. Kan då husbilsfirman som anlitat firman klara sig utan betalnmingsskyldighet ???? Inte så säker på det.

F

F.d. 8863

Guest

Ange gärna Husbilsleverantörens namn, så man blir varnad för denne.
Tom

F

F.d. 3337

Guest

Sensmoralen i detta ämne borde vara när du upptäcker ett fel, anmäl det direkt, ingen kan skylla på att man varit sjuk och därför få längre garantitid.
Hade räckt med ett telefonsamtal så hade problemet aldrig uppstått.

Sen är det väl så att man skall vända sig dit där bilen är köpt och låta dom lösa problemet, inte gå till en annan verkstad och sedan kräva att leverantören ska stå för fakturan.

Tror inte ARN tar upp ett ärende med så låg kostnad.

Hasse

F

F.d. 15776

Guest

Pratade med företaget i somras om problemet när jag var där,men dom menade att det var en garantisak för Fiat eftersom det satt på instrumentbrädan.

Bengt

Toppen