F
F.d. 15776
Guest
Vi köpte en ny Eura mobile hösten 2009. Den har fungerat hur bra som helst hela tiden, men det saknades ström i det ena ciggarettutaget i förardelen. Det var inget som vi prioriterade att få åtgärdat, men innan garantitiden gick ut åkte vi till Fiat för att få det åtgärdat. Det visade sig att när husbilsfirman hade montgerat backkameran hade man inte satt dit sladden i uttaget. Därmed borde det vara en garantigrej för husbilsleverantören, men dom skyller på sin underleverantör som monterat kameran.
Underleverantören hade bara 6 månaders garanti på jobbet så husbilsfirman svor sig fri från betalningsansvar för det inträffade eftersom det gått nästan 2 år sedan vi köpte bilen. Jag anser att husbilsfirman har ansvaret för jobb som man lägger ut på andra. Det rör sig om knappt 600 kronor som vi fick betala till Fiat för att få det åtgärdat och det vill dom inte betala. Det är väldigt snålt tycker jag när man har köpt en ny bil för nästan 800tusen kronor. Överväger att anmäla det till ARN, men vet inte om jag orkar hålla på och engagera mig för den summan.
Bengt
Underleverantören hade bara 6 månaders garanti på jobbet så husbilsfirman svor sig fri från betalningsansvar för det inträffade eftersom det gått nästan 2 år sedan vi köpte bilen. Jag anser att husbilsfirman har ansvaret för jobb som man lägger ut på andra. Det rör sig om knappt 600 kronor som vi fick betala till Fiat för att få det åtgärdat och det vill dom inte betala. Det är väldigt snålt tycker jag när man har köpt en ny bil för nästan 800tusen kronor. Överväger att anmäla det till ARN, men vet inte om jag orkar hålla på och engagera mig för den summan.
Bengt