• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snälla, kamma till er

Status
Stängd för vidare inlägg.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Ja nu har man varit på den här sida nästan varje dag i ett års tid.
Varje dag när man kommer hem från jobbet så får datorn sitt. Hela startsidan full med nya inlägg. Det är fantastiskt vad det finns kunskap i klubben. Gäller givetvis också webbfolket som verkligen uppskattas för sin insats.

Att gå igenom allt som skrivits under dagen tar sin tid men det är kul och intressant läsning. Under kvällen så kan det bli flera beök så när sängen kallar är det rent på startsidan. Verkar inte som man lessnar men det är väl för man gillar det här med husbil så mycket.

Har dom två tre sista dagarna märkt en stor förändring av atityden på sidan. Ironiska och delvis spydiga inlägg mot både nya och gamla medlemmar. Varför? Mycket tråkigt att läsa tycker jag.

Snälla, går det inte att göra en systemåterställning och komma tilbaka till den fina stämningen som det varit tidigare och dom som har problem med det kanske kan kamma till sig lite.

Bara en liten vädjan.

F

F.d. 273

Guest
Sv: Snälla, kamma till er

Den "nya attityden" skapar otrivsel och allt annat än bra. Det är avvigsidan med forum - just att man kan så lätt skriva vad som helst - ibland när man tryckt ENTER kanske man ångrar sig men då är det redan försent.

En vädjan, för tillbaka debatten till som den varit tidigare under hösten.

MVH/// Alf

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Precis, det är det som kan vara svårt med ett forum. Enter knappen.

När man pratar med en person öga mot öga så läser man alltid av motpartens reaktioner och kan back hem om man ser att reaktionen inte blir den man vill. Däri ligger svårigheten med att uttrycka sig i forum. Tryck på Enter eller Svara och det är försent. Någon hinner alltid läsa.

Nu vill jag bara tillägga att jag inte vill kritisera någon här bara få en liten höjning av glädjen.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Ett till:
Har du negativa synpunkter om någon - prata med den personen
Har du positiva synpunkter om någon - prata med många personer

Gör ett tillägg som anpassar rådet till HBK-forum.
Har du synpunkter på någon person, maila eller acceptera att personen har en annan åsikt.
Stöder du personens åsikt, skriv det på forumet.

På så vis håller vi forumet rent från personangrepp.
Skilj på sak och person, svårare är det inte.
Sakfrågor diskuterar vi här.

Senast ändrad:
F

F.d. 7998

Guest

Vi stemmer i, vi ønsker også at det finnes takhøyde i klubben og på forumet for å være anderledes tenkende. Er vi forresten ikke alle det???

Frihetssøkende mennesker som vi alle med husbil er, så bør vi vise toleranse også for andres meninger.

Og kom i håg, har man trykket Enter, og angrer seg, så finnes det mulighet for å redigere et innlegg. Det finnes en egen knapp for det!!

:wub: ;)

F

F.d. 4754

Guest

Jag tycker det är viktigt att vara vänlig men naturligtvis ska man stå för sina textrader.

Jag försöker att inte vara för snabb på avtryckaren och läser gärna igenom inlägg en extra gång och ibland kan det vara bra att skriva inlägget i ex.vis Word och sedan klippa och klistra.

STORA BOKSTÄVER är inte vanligt i detta forum och tur är väl det för det kan uppfattas som om man SKRIKER.

Smileys kan också feltolkas. Ett skrattande ansikte...Vem skrattar han åt? Det är kanske inte alltid självklart.

Bete dig mot andra så som du själv vill bli bemött. Skriv aldrig något på nätet som du inte skulle stå för ansikte mot ansikte. Den du möter i detta forum kan vara den som du möter på en campingplats, ställplats eller någon annan stans här på jorden. Ibland är världen liten…

Sen till en helt annan ”regel” som jag just bryter mot: Att hålla sig till ämnet!
Detta tycker jag är viktigt annars tenderar debatterna att sväva iväg som knappast den som startade tråden hade tänkt sig. Detta är ofint och gagnar förmodligen bara den som inte delar uppfattningarna i tidigare inlägg. Ibland kan man uppfatta det som om det är en avledande manöver… Men så illa är det väl inte i detta forum?

Knausen

Senast redigerad av en moderator:

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Hej igen!
Läser ovanstående och tänker:
Tror att när det drar iväg från ämnet så beror det många gånger på att den här sidan blir som ett chattforum?
Re smileys så är det väl så att en del pyntar inläggen?
Nu finns ju möjligheten där men kan hålla med om att trådarna lätt blir mycket långa ibland.
Mvh
Marina

F

F.d. 2621

Guest

Förmaningen av en hel klubbs medlemmar och i synnerhet dem som känner sig träffade, varav jag är en. att "kamma sig" från en självutnämnd eller möjligen utsedd (vad vet jag?) "ordningsman i klassen" är enligt min mening både synnerligen ovanlig och märklig.
I synnerhet om mottagarna inte förstår anledningen. Att dessutom mer eller mindre bannlysa ironi på forumet som in slag i de olika debatterna anser jag också vara ett tveksamt grepp. Ironi har i alla tider och i betydligt större forum än HBK:s hemsida varit ett både konstruktivt och roligt inslag i debatter. (Bäst att lägga till: för mycket och för litet skämmer allt!).

Alla ansvariga ordningsmän för forumet får nog se upp med att det inte blir slagsida mot allmänt käcka, helt neutrala och trevliga trådar, allehanda gratulationer, roliga historier och icke roliga fräckisar, kluringar o dyl. Reseskildringar och allehanda tips om resor, träffar och sånt är ju oftast trevlig läsning, men nog måste sidan också kunna hantera en hel del andra viktiga ämnen, där inte alla har samma mening. Annars kan det hela snart bli något urtunnat och förlora intresset.

Säger jag medveten om risken om att bli ombedd att "skicka tillbaka dekalerna"!

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Precis, det är det som kan vara svårt med ett forum. Enter knappen.

När man pratar med en person öga mot öga så läser man alltid av motpartens reaktioner och kan back hem om man ser att reaktionen inte blir den man vill. Däri ligger svårigheten med att uttrycka sig i forum. Tryck på Enter eller Svara och det är försent. Någon hinner alltid läsa.

Nu vill jag bara tillägga att jag inte vill kritisera någon här bara få en liten höjning av glädjen.

CONCURRO

Som jag skrev tidigare om du vill läsa mitt inlägg så är ingen utpekad.

Men läs gärna sista raden eftersom du inte gjort det.

Önskar nu som trådstartare att tråden stängs så vi fortsätter i den anda som jag rekommenderade i mitt första inlägg.

Jag vill även tacka för gensvaret. Tacka alla.

NU GÅR VI VIDARE

F

F.d. 750

Guest

Concurro!
Jag har fått helt klart för mig vad klubben önskar för inriktning!
Har kontaktat sekreteraren för att vara mig behjälplig med avregistrering som medlem. Kan tyvärr inte hitta rätta "knappen" för att göra detta på egen hand.
Kan någon hjälpa mig med detta!
Med vänlig hälsning
Bo 914 än så länge!

F

F.d. 209

Guest

Låt det inte spåra ur som det blev i MHCS när det bildades egen klubb. Det gäller att ha balans i en positiv utveckling och ändå vara nyanserad, så att det inte spårar ur.
En väsentlig fråga vad är syftet med klubben, chat för att en del skall lufta sitt innersta på allehanda sätt eller sådant som är till nytta för medlemmarna med mottot trivsamhet och utveckling. För min del gäller det att se till helheten och det egentliga syftet med ett sådant här forum och en sådan här klubb.
AEJ 432

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen