• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Smygehuk

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej!
Var där mer än vi som var i Smygehuk nu i helgen?
Jag är inte "guds" bästa barn när det gäller att visa "loggan " det skall jag villigt erkänna, men efter att vi "snackat" med en med nummer & allt på bilen på ett ställe i Sverige & inte verkade vara medlem, då kan man undra om man skall!
I Smygehuk på söndag kväll nu i helgen var där säkert över 20 st H-bilar, men någon logga såg jag inte!
Är många som jag? & ändå är jag stolt!

Mvh.

F

F.d. 50036

Guest
Sv: Smygehuk

Då man inte är helt perfekt skall man nog undvika att ha loggan på :twitcy:!

Ett skämt men ändå kan det känas så ibland?!?!

Sedan är ju våra husbilar från start nersmetade med massor av dekor, linjer, figurer och olika texter inte helt lätt att placera en dekal med fel färger (enligt allt annat på bilen) snyggt.

Sedan kanske man inte alltid vill skylta med allt (ja vet att man kan söka reda på det mesta med regnr.).

Ha det Torbjörn

F

F.d. 55374

Guest

Är en stolt klubbmedlem utan klistermärken(inkl dekaler).Behovet att synas är väl olika hos oss medlemmar.

F

F.d. 24401

Guest

Hej!

Vill man inte alltid visa sitt medlemsnummer så kan man sätta det på solskyddet. Bara att fälla när man vill visa vem man är :wink:

//Anna

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi tycker det är bra att med loggan visa att vi tillhör HBK. Då är det lätt att börja hälsa och prata när vi stöter på en HBKare någon stans i världen.

Vi tycker det är bra att visa att vi kommer från Sverige med det svenska klistermärket fram och bak.

Vi tycker det är bra med namnen på bilen. Då vet folk på alla dessa trevliga träffar vem som bor i vilken bil. Ett alternativ kan vara att sätta upp en pappskiva med uppgifterna.

Vi har ännu inte hittat någon funktion med att ha HBKnumret på bilen men det finns säkert. Det är ganska många som sålt sin husbil utan att ta bort sitt nummer eller loggan.

Om vi vill identifiera en husbil tar vi bilnumret och SMS:ar det till 72503. Det går snabbare än att leta i matrikeln. Matrikeln är bra och förvaras i husbilen.

F

F.d. 55374

Guest

Vilket arbete med att identifiera alla bilar som inte har några dekaler på bilen.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vilket arbete med att identifiera alla bilar som inte har några dekaler på bilen.

Vänligen läs innantill: "OM vi vill identifiera EN husbil ..."

Eftersom det rullar några husbilar med HBK-logga och nummer som INTE är medlemmar så är bilnumret en säkrare identitet.

"... SMS:ar det till 72503" är en upplysning till mina kompisar att man kan göra detta.:)

De som vill smyga på huk får ju såklart göra det. :)

F

F.d. 55374

Guest

Nu när intresset är så stort hos vissa vilka som har och inte har rätt dekaler,så kan jag bidra med ett bil nr(SMSkostnad sparas).Det gäller våra husbils kompisar(ej klubbmedl.)har nyligen byt bil till en med klubbdekaler.Dom är ej intresserade vad som sitter på bilen.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Gunilla o Kenth!
Jag läste & läste men tillsist så fattade jag.
"Citat"
De som vill smyga på huk får ju såklart göra det. "Slut citat"
Hahaha.
Jo när man snackat med folk med HBK-logga på bilen dom vet men jag tror dom är med i HBK, då kan det låta konstigt!
Nog är där flera som har synpunkter, kom igen!
"Ps"Lite utan för tråden. Gunilla o Kenth glöm inte att skriva om turen. "Ds".
Mvh i dag åska & regn Ca: 20 mm på en timme.

Vänligen läs innantill: "OM vi vill identifiera EN husbil ..."

Eftersom det rullar några husbilar med HBK-logga och nummer som INTE är medlemmar så är bilnumret en säkrare identitet.

"... SMS:ar det till 72503" är en upplysning till mina kompisar att man kan göra detta.:)

De som vill smyga på huk får ju såklart göra det. :)

A

aviata

Guest

"Smygehuk"
Men Ni fortsätter fortfarande att smyga med: vem av Er , som svarar!!
Jag har i många tidigare inlägg gärna önskat veta, vem jag har korresponderat med.
Har Ni dubbelkommando på datorn eller tycker Ni alltid LIKADANT?

Med vänlig hälsning Eva , nyss hemkommen från en trevlig resa i norra Sverige, det blev cirka 450 mil med många trevliga reseminnen och vad jag förstått har Ni varit på Gotlland uner tiden vi varit borta (25/7-16/8) Ha det GOTT!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

"Ps"Lite utan för tråden. Gunilla o Kenth glöm inte att skriva om turen. "Ds".

Eftersom det är din tråd och fråga så kommer svaret här.

Det var inget speciellt med vår tur, bara en semesterresa. Först tog vi en sväng till näset i Vellinge. Nattbåten Trelleborg/Sassnitz. Planen var att köra runt i norra Tyskland men det regnade för mycket i norra Europa. Efter att ha tittat på "Hitlers koloss" på Rügen där vi fricampade första natten, körde vi raka vägen ner till Kroatien. Det blev ett stopp mitt i Tyskland och ett mitt i Italien. Där i Alperna längs en smal bergsväg, var vi ensamma svenska bland ett 50-tal italienska husbilar men himla trevligt.

Väl framme fricampade vi på badplatsparkeringen "Plaza Cobana". Ca 40 m mellan husbilarna. Vi var ett tag tre svenska husbilar och resten var blandade östeuropeiska. Varm och gott, några sov i hängmattor och några i leksakstält, några i vanliga bilar och några i tält. Vissa kom bara för natten.

Det kristallklara vattnet var 26 grader och fritt från stickande djur, mjuka stenar blandat med sand.

Det står ca 20 stora soptunnor runt om på området så dom vill väl inte att gästerna ska skräpar ner. Eftersom vi var kunder i baren fick vi ta så mycket vatten vi behövde där. Livsmedel kunde vi handla av lokala odlare sida om baren. Solen laddade batterierna och vi var inte under 100 Ah någon gång. SIM-kort från T-mobile, 5 Mbit på plats.

Det är 2 km till centrala Makarska och vägen dit kantras av en campingplats (25€), hotell, restauranger och en massa små försäljningsställe. Staden är lugn och fin med folk från hela Europa. Det vanliga utbudet av paraglide, vattenskoter mm finns det gott om. Lika så utbudet av turistattraktioner i form av fina naturområden och kulturskatter, typ Gotland.

Efter två sköna veckor i Makarska bar det av till Gotland via Tyskland och Öresundsbron. Medeltidsgudstjänst, starten på medeltidsveckan i ösregn. Bad i Ekeviken på Fårö och en runda runt raukarna. Det är tur att vi känner till ön så vi slipper stå på den där öde ställplatsen för 150:- i Gutebacken på den gamla Shell-tomten i Visby.

Turen avslutades med en sväng till Norrtälje, (tom badplatsparkering). Totalt 440 mil och 1100:- i ställplats/p-avgifter men den kostnaden sparade vi in på hemvägen. Ingen camping.

Bilderna finns på den här länken: http://www.husbilsklubben.se/forums/t51779/

Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest

På vilket sätt är det straffbart att åka omkring med dekal som icke medlem?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Vem påstår att det skulle vara straffbart? :confused:

Jag har träffat på husbilar med dekalen, en ägare som då inte var medlem i klubben tyckte märket var så fint att han ville ha det kvar. Han hade därför bett husbilsfirman att inte ta bort det.

F

F.d. 55374

Guest

Förstår också det undrade bara lite mer tanke på tidigare inlägg.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Smygehuk logga det är ett ämne jag hade uppe i en annan tråd, om det var krav på att ha märket på bilen men det var det inte men jag fick många bra svar,

omm man tännker sig den att man har flera märken att välja vilket hade ni valt,
mhf-camping motor-camping caravan -clubb mhcs husbilsklubben kabe -husbil kabe klubb-syd!
vilket skall man välja alla eller inget det är frågan, imitt fall har jag valt mhf-camping på grund av idiologin och det märket är mest kontroversielt det väcker alltid kommentarer men det gör kanske husbilsklubben oxå, men alla har väl inte den valmöjligheten,

dett heter ju att det skall vara mång fald.

Toppen