• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Smita från betalning.

stigga

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
3996
Medlemskap
2024
Ställplatsen Björnö Marin Vikbolandet utanför Norrköping är stängd p.g.a. att många har lämnat platsen utan att betala. Hoppas att det inte är HBK-medlemmar som är anledningen till att ägaren har tröttnat på oss husbilsåkare.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Smita från betalning.

Vänligen lägg in denna typ av uppgifter under "Ändra plats".

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Ställplatsen Björnö Marin Vikbolandet utanför Norrköping är stängd p.g.a. att många har lämnat platsen utan att betala. Hoppas att det inte är HBK-medlemmar som är anledningen till att ägaren har tröttnat på oss husbilsåkare.

Det finns en tråkig gratis kultur och en inställning av att regler gäller andra och skyltar skiter vi i.

Jag tror och hoppas att våra kamrater i denna klubb har högre moral.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Detta tilltag kan man väl inte associera med att man uppskattar att utnyttja gratiserbjudanden. Att SMITA från en avgift är något helt annat, nämligen ren snikenhet & brottsligt. Gratis ställplats eller liknande är ju toppen där det finns & om läge & omständigheter passar så utnyttjar jag gärna detta. Om jag däremot utnyttjat något som som idkaren vill ha betalt för så betalar jag naturligtvis vad det kostar. Valet att betala för mej tog jag ju redan när jag började utnyttja platsen eller vad det nu är.
Finns det gratis faciliteter så kan ju dom som inte tål detta propsa på att få betala & då gärna rundligt.:D:D:D

Bennie

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Hur "smiter" man från betalningen och att dessutom är "många"? Ägaren kanske hade dålig koll på sina kunder eller dåliga betalrutiner? ...eller helt enkelt inte fick ihop tillräckligt för att kunna driva stället som ställplats?
När jag tänker efter på alla ställplatser som vi har varit på så har jag mycket svårt att minnas att vi kunde ha "smitit" på någon av dessa.

Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
6701
Medlemskap
2026

Även jag har sett detta ett antal gånger, var b.la i Bua /Halland när ungdomarna skulle gå runt och kolla på kvällen såg en del till att hålla sig borta .Inte nog med det, dom hade kompisar som kom med mc dit och sov i husbilen ,dom utnyttjade faciliteterna. Trots att dom har betalautomat så att betala är inga problem, bedrövligt dåligt. Sa till ungdomarna att sätta ett inbetalningskort på rutan med exp.avg som är kännbar. Skulle många göra så kanske avgifterna blir därefter ,dom vill ju ha in för investeringar dom gjort. Man har råd att ha bilar för miljonen men inte göra rätt för sig, usch och fy

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Det mest skrämmande hörde jag av hamnkaptenen på ställplatsen vid reningsverket vid Borgholm på Öland, var där under Kristi himmelsfärds helgen.
Hade strul att betala, men jag gjorde naturligtvis fel. Man skulle knappa in allt innan man stoppade i kortet så man kunde erhålla betalkvitto med kod till dusch o toa.
Denna betalapparat var absolut sprillans ny. Anledningen var att den gamla inte ringde upp banken och kollade saldot på kortet.
Hamnkaptenen förklarade då att de hade blivit lurade av hur många som helst som hade kort utan pengar på och de hade svårt att få betalt i efterhand, det kostade mer att kräva in pengarna än vad ställplatsen kostade en natt. Man har satt detta i system. Detta gällde även båtägare, för faciliteterna gäller även för gästhamnen.
Jag säger bara fy fan!!!!!
Den nya betalautomaten ringer upp och kollar kortet.

stigga

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
3996
Medlemskap
2024

Jag tycker det är synd att vissa medlemmar anser att de som driver ställplatser måste gå runt och kolla sina gäster. Vi är väl vuxna individer som bör kunna göra rätt för oss utan vakter. Betalrutinen på den aktuella platsen var att lägga pengar i kuvert med regnummer på och sedan ner i en låda. Jag har varit på många platser som har dessa rutiner. Att driva denna fina ställplats var en ren bisyssla, huvudverksamheten var att driva marinan.

Toppen